Jump to content

Hvilket luftgevær til barn?


Apelars!

Recommended Posts

Podene vokser, og det er på høy tid att de lærer seg å treffe blink, så jeg tenkte å kjøpe et luftgevær de kan lære seg å skyte med.

Jeg kommer ikke til å bruke det selv, jeg trener med salongen.

Derfor:

Utgangshastighet og ekstrem presisjon er ikke viktig. Det skal brukes på papp, selvanviser og blikkbokser.

Avtrekket må være ok rett ut av boksen. Harde grusome avtrekk avskyr jeg, og jeg ønsker ikke å måtte bytte masse deler osv for å få det brukbart.

Ikke for langt eller tungt, de må kunne skyte stående lang arm

Lett å brekke.

Åpene sikter eller diopter.

Lett å vedlikeholde.

Billig er bra ;)

 

Jeg har ikke fletta peiling på luftvåpen og min erfaring med luftvåpen har kun vært med ytterpunktene dvs billig ræl og svindyre konkuransevåpen. Ingen av de egner seg bra til skytetrening for barn, så om noen kan tipse meg om noe som er verdt å se nærmere på, så vet jeg to gutter på 7 og 9 som blir glade ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil vel anbefale deg en modell fra Weihrauch. Landrø selger disse.

Har selv en Weihrauch HW95 som går godt. Dette er kansje en litt dyrere modell, men tviler på at den er veldig mye bedre en billigere modeller fra Weihrauch. De har vel også mindre modeller til barn i sitt sortimang.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes kun ett gevær som er perfekt til dette formålet og det er Weihrauch HW30S, pass på at du kjøper "S" modellen

da det betyr at du får "Rekord" avtrekket til HW. Lite, lett og meget presist luftgevær og du kommer garantert ikke til å angre på et sånt.

 

Skal det være noe håp for at de blir "hekta" på hobbyen så styrer du unna ræl med salgsgimmicker som Gamo og Hatsan som er "verdens kraftigste"...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...