Jump to content

Viking Sniper jaktsko


kjetil_338

Recommended Posts

Jeg har et par, som jeg har brukt som reserve/tillegsstøvler til alfa bever i vel 2 sesonger.

Bruker de i den varmere delen av sesongen. D.v.s fra 1.05-1.10.

Er i utgangspunktet veldig fornøyd med de. Det er en støvel som er utrolig gunstig på vekt.

En lett og billig støvel uten for mye fjas. Puster vesentlig bedre enn de reine lær gore-tex støvlene som jeg har, men trekker vann fortere også. Fordelen er at det er lite for på de. Så de tørker relativt fort til og være gore-tex støvler. Vi jakter i et terreng med mye myrer og bekker. Og som hundefører blir det mye gåing i myr. Jeg kan gå nesten hele dagen i myrer og være relativt tørr på beina men hvis jeg står med beina i vann i 10 min blir jeg blaut.

 

Svakenheten er stoffet. Det får juling av greiner, kvist og kvast. Og har på mine blitt litt lurvete og begynt å revene, men ikke noe kritisk.

 

I forhold til prisen så vil jeg si at det er utrolig mye støvel for pengene. Og et mye bedre kjøp enn forsvarets marsstøvel, som begynner og bli forhistorisk. Og jeg kommer til å kjøpe et nytt par når de jeg har blir utslitt. Hvis jeg skulle ønske en forandring, måtte det vært bedre demping i sålen. Den er så som så. Men med et par skikkelig såler fikser det på en grei måte.

 

Alternativet til denne støvelen må være ljungans luffar. Som er et godt allternativ.

Link to comment
Share on other sites

Godt fornøyd med mitt par. Svært fornøyd med "foret", dvs innsiden av skoen, meget behagelig.

Slites noenlunde hardt av kvist og stein, som nevnt, men vet ikke om det er værre enn andre modeller.

 

Eneste jeg ikke er fornøyd med er ringene. Flere av disse har knekt altfor lett, en knakk da jeg traff den med kosten når jeg kostet ruskogrask av skoene.

 

Men fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Har ett par selv og er veldig fornøyd i forhold til prisen.

Kjøpte mine hos xxl for ett år siden, og kosta vell under 1000 kroner på tilbud.

 

Eneste minus er att læret blir litt merkelig/bulkete fremme etter en stund, men det kan ha noe med vedlikeholdet å gjøre, for lite smørning.

Og det syntetiske stoffet på sidene ble litt lurvete veldig fort.

Og de blir fort litt kald på vinteren, selv med ullsokker.

 

Men når skoen var inngått, var de veldig behagelig å gå med i mange timer.

Har ikke opplevd å bli våt inni skoen enda, selv ved å gå i mye elver og myrer, men noe fuktighet/svette blir det jo uansett med litt hardt tempo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...