Jump to content

Kjøp av riflepakke (HOWA 308W+ Weaver GS), råd mottas...


CanadaJeger

Recommended Posts

Jeg har før kun hatt en 303British med åpent sikte, som jeg kjøpte billig og brukte på reinsdyr i Nord Canada. Har skutt mye med salongrifle og er svært bekvem med den. Har nå flyttet tilbake til Norge og trenger et våpen til høsten. Først og fremst for elgjakt, men vil ha noe allsidig, og uten for mye rekyl.

 

Har nå tenkt å bestille meg HOWA 1500 Hogue i 308win, med Weaver Grand Slam kikkert fra jaktdepotet. Denne pakka vil komme på godt under 10 000kr og der går grensa mi.

 

Lurer på et par ting; jeg er en storvokst kar og lurer på om kolben på HOWAen vil passe meg, er det noen som har erfaringer med våpenet?

 

Lurer også på om noen har erfaringer med Weaver kikkerter.

 

Alt jeg har lest om HOWA og Weaver kikkerten på nettet har vært bra.

 

Er jeg på riktig spor her til høstjakta?

Link to comment
Share on other sites

Hei :D !

 

Hvis du har mulighet til å hente børsen selv, så kan du jo prøve litt forskjellige skjefter og se hva som passer deg best. Jeg har hatt en Howa 1500 i .308 og den fungerte utmerket selv om den ikke leverte like god presisjon som den en kompis av meg kjøpte samtidig (ufattelig irriterende :? ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...