Jump to content

Innjaging av plott.


rovdyrjeger

Recommended Posts

Du skriver ingenting om hvilke viltslag du tenker å bruke Plotten til ?

 

Rev , grevling , bjørn og gaupe krever vel litt forskellig innjaging. Bjørn er vel bare aktuelt for jakt i Sverige siden " løs på drevet halsende " på bjørn ikke er lov.

 

Jeg vet at de som tenker bruke Plottene på bjørn , trener endel på grevling først. Rev og gaupe blir litt det samme , bortsett fra at i tilfellet gaupe så er det vel nyttig å trene hunden litt på å lokalisere viltet i trær. Kjenner du noen andre med Plott så mener jeg det er verdifult i begynnelsen å få slippe sammen med en innjaget hund.

 

I motsetning til forrige innlegg så mener jeg det er større fordeler å slippe sammen med andre hunder enn det er negativt. Finnes de egenskapene som skal være hos en hund , vil den jage alene uten problem etterhvert når den kommer igang uansett om den får noen slipp sammen med en annen hund eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

jeg har tenkt og bruke hunden på det meste av rovdyr også bjørn vis vi for tilgang på jakt i sverige.

En jeg jakter sammen med var i sverige for et par måneder siden og fikk takk i ei tispe som er ca 18 måneder, så jeg har tenkt å slippe den sammen med den i høst.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...