Jump to content

Hansen 704 Tactical A3 eller Sako trg 22 ?


vaskebjørn

Recommended Posts

Hei

Har fått kløen på langholdskyting, etter å ha lest alle de flotte innleggene her om emne. Men økonomi spiller da alltid inn ( Har ikke vunnet i lotto enda :( ) . Så her kommer dilemmaet. Jeg skal bruke samme riflen på jakt. Jeg er ikke en liten kar så jeg skal klare vekten på de to. Har prøvd å finne ting om Ragnar Hansen på nett men det var ikke så mye å finne. Har litt sansen for at det er norsk produsert. Men det viktigste er en best mulig rifle. Som fungerer til jakt også. Kaliberet jeg skal ha er 308W.

Link to comment
Share on other sites

siden du sier økonomi spiller inn ville jeg sett på Remington LTR og Remington XCR Tactical før jeg bestemte meg om jeg var deg. Da slipper du unna med 8-13k litt avhengig av hva du velger (ligger en av førstnevnte til 8000 hos jakt og friluft mener jeg, brukt dog men). Søk litt rundt her og på søsterforumet og du vil finne noen tråder om dem. Skal være bra saker :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Går med de samme takene om en tactical i 308 win.

Vurderer remnington SPS tac, LTR, XCR, Savage tactical (satser litt på en økonomi utgave).

Ellers har jo man Steyer SSG som skal være en meget god børse.

 

Tror jeg heller vill kjøpt en "ferdigbørse" enn en skreddersydd,

hvis du ikke har spesielle behov eller ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...