Jump to content

MEC 600JR ladepresse??


Guest Chiefen

Recommended Posts

Noen som kan forklare hvordan en ser om en MEC600JR ladepresse er "mark 5" eller eldre??

 

Er det mulig å bygge om eldre versjoner til andre kalibere?

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan forklare hvordan en ser om en MEC600JR ladepresse er "mark 5" eller eldre??

 

 

Presser fra 1983 har en helt flat for (bare en bit stålplate) med en klistrelapp med produsent og modellnr på, fra 1983-85 har støpt fot og moellnr støpt inn i godset på denne.

 

JEg har (selvfølgelig..) en eldgammel sak i feil kaliber. Driver å sjekker hvordan jeg kan bygge om.

Sparte sikkert mye på den e-bay handelen ja :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Min bror har en ca. 15 år gammel MEC 600 jr. Har sier den lader 12/70 bra og lader 12/76 til nød.

Er det mulig at pressa er levert med utstyr for KUN å lade 12/70?

Eller lader alle disse pressene i utgangspunktet 12/76, og at det da bare er justeringsfeil som gjør at han sliter med 12/76?

 

Når jeg leter etter konverteringskit finner jeg bare sett som har 12/76 som "utgangspunkt" slik at man kan gå fra 76 til 70 eller fra 76 til 89.

Jeg er usikker på hvordan dette funger hvis pressa er satt opp til 12/70 i utgangspunktet.

 

Edit: Målet er å lade 12/76.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har ei lik presse, men jeg sliter med at den kaster ut litt krutt i mellomrommet mellom "charge baren" og kruttbeholderen. Noen som har samme problem, og evt en løsning på det? Det er ikke snakk om ekstreme mengder, men det blir fort litt etter hundre skudd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...