Jump to content

Savage Rifler


ASLU

Recommended Posts

Hei

Første innlegg i forumet. Jeg har lest mange andres før jeg kastet meg på. Mange kloke ord her. Går i tanker om å anskaffe en .223 Rem fra Savage. En av de nye 2009 modellene med AccuStock, AccuTrigger og løst magasin. (16FCSS). Noen her som har erfaringer med Savage. :?:

 

ASLU

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg har en Savage model 12FV.

Den er veldig artig å skyte med, og jeg er veldig fornøyd med presisjonen.

Har også gjenget den for lyddemper, og benytter tofot for lange hold.

 

Jeg er dog misfornøyd med en ting. Når man har skutt, og tar ladegrep, blir tomhylsen ofte liggende igjen oppå de hylsene som ligger klar til å mates inn i kammeret. Man må da plukke ut hylsen manuelt.

Det er mulig det finnes noen justeringsmuligheter for å komme rundt dette problemet. Jeg har snakket med en børsemaker om problemet, men han sier det ikke er noe å gjøre med saken. Noe jeg har litt vanskelig for å forstå. Det må da gå an å justere. Skal sjekke med en annen børsemaker også.

 

http://www.savagearms.com/12fv.htm

Link to comment
Share on other sites

Hei

Takker for svar. Det var litt i forhold til presisjonen at jeg er interessert i Savage, og det ser jo ut til at de som har en rigg er rimelig fornøyd med det den rifla leverer. Savage har twist på 1 : 9 i den modellen jeg er interessert i for da gis det mulighet for både jaktfelt og rådyrjakt. :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...