Jump to content

Hjelp til orrfugl lokking!! og rev...


Lakris

Recommended Posts

Heisann!

 

Je har lest litt rundt på forumet her, og andre plasser om lokking av orrfugl, men trenger et fyldig svar som tullinger som meg forstår..

Har Lest bl.a om lokkefugler, lokkefløyter o.l., men blir fortsatt ikke helt klok...så om noen kunne gi meg en leksjon i hvordan je begynner med dette så kunne det vært kjempe fint! Er til vanlig støkkjeger, men lyst til å prøve noe nytt...

 

Hvis noen kan noe om åte, lokke jakt på rev også, så hadde det vært fint og fått med seg.. er desverre endel rev som forsyner seg av fuglen min!!Og mulig mår.. :evil::evil:

 

Mvh

Lars Chr

Link to comment
Share on other sites

viewtopic.php?f=20&t=10810&p=108146&hilit=lokking+av+orrfugl#p108146http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?

 

f=20&t=10435&p=208624&hilit=lokking+av+rev#p208624http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?

 

f=20&t=4897&p=209467&hilit=revejakt#p209467

 

 

 

 

 

oppe til høyre er søkefungsjonen....har gjort et lite søk for deg---ps velkommen til kammeret.no :D

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg har ikke lokket til meg mange orrhaner, men noen inkludert en støkkjeger som kom gliende, men han fikk gå. Jeg har vært i nærheten av spillmyren på høsten og det spiller som regel noen der om morgenen om været er rett. Jeg har da gjemt meg godt og lokket kun med munn. Tjooh-huu eller lignende. Du har sikkert vært på orrhaneleik å hørt denne tjoinga. Øv på den da du er aleine slik at ikke folk skjønner du er gal!! Ikke overdriv, men prøv noen etterhverandre og ta en pause. Når de svarer blir det gøy. Dersom du har lokkebulvaner er det kanskje enda bedre men om du blir god skal du bære alt hjem igjen!!

 

Lykke til. Øvelse gir som kjent resultater.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...