Jump to content

Ødelagt necksizer die


Olaf

Recommended Posts

Hei

 

Har prestert å ødelegge den gjengede "pinnen" inne i necksizer dien. Hylsa jeg skulle presse var smurt for lite, og dermed satt den bom fast :roll:

 

For å få ut igjen hylsa var jeg nødt til å slå den ut, ved hjelp av "pinnen" i dia. Heldigvis kom hylsa ut, men "pinnen" var bøyd, og ubrukbar.

 

971550.jpg

 

Har klart å ødelegge denne delen en gang før, og den var ruskande dyr. Tror den kostet 250 kroner eller så, på den lokale G-Sport forhandleren. Tenkte jeg skulle finne den på Midway, men der finner jeg bare disse:

 

http://www.midwaynorge.com/apps/ebrowse.exe/search?search_keywords=+%09+RCBS+Replacement+Tapered+308&Click+to+Begin+Search.x=0&Click+to+Begin+Search.y=0&Click+to+Begin+Search=Search_Button

 

Altså 350 kr ++

 

Dette kan da umulig være den samme delen jeg kjøpte på G-Sport? Jeg har standard-diene fra RCBS, et diesett til omlag 450 kr. Ser RCBS diene på Midway koster en del mer enn disse, så antakelig er det ikke de samme diene? Midway pleier da å gruse G-Sport i både pris og utvalg av disse delene? :o

 

Noen som vet hvor jeg kan skaffe denne delen billigst mulig? Eller vil det bli billigst å kjøpe på den lokale butikken?

 

Takker for alle svar :wink:

Link to comment
Share on other sites

Gjorde samme tabben selv for ikke lenge siden. Jeg har Lyman die, og det viste seg nesten umulig å skaffe skruen. Fant ett nytt die-sett hos skytesport.no til 329,- kroner.

 

Forøvrig har jeg i etterkant fått vite at problemet lar seg løse om en kapper nedre del av hylsa, da kan en ta ut neckizeren den veien....

 

Vel, håper i grunn å unngå dette i fremtiden :oops:

 

Edit: Tips for hvordan få ut/løs necksizeren uten skade finner du her....

 

.

Link to comment
Share on other sites

Må dessverre bumpe denne opp igjen. Hvor dypt skal denne skruen skrus? Finner ikke noe informasjon om dette noe sted :?

 

Er det nok å skru den så langt ned at den dytter ut tennhetta? Eller er den med på å forme hylsehalsen, slik at den må være passelig stilt i forhold til halsen?

 

Har lite kompetanse på akkurat dette feltet, eneste jeg kan godt er å stille inn selve dien :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...