Jump to content

Jaktfelt Austmarka 11/4


375 H-H

Recommended Posts

Fra jaktfelttråden

 

Fikk melding av en kompis som skaut på Austmarka idag. Han hadde skutt 150, den eneste med fult hus idag.

 

Løypa var:

 

Rådyr, stå 80 meter

Rev, sitt 95 meter

Gaupe, sitt 95 meter

Villsvin, stå 45 meter (10'ern som innertreff)

Sel, sitt 50 meter

Hjort, sitt 120 meter

 

Så nå må jeg revurdere utstyret. Bør vel skyte i canvas-uniform i håp om å fylle runden. Hvis jeg ikke fyller veit jeg hvordan neste uke blir på skula :roll:

Arti med inbyrdes konkurranse. Tre av oss i klassa har juniormedaljer i jaktskyting, så praten går om skyting hele uka. Og den som skyter dårligst av oss ei helg, får høre det uka derpå :lol:

 

Blir nest siste jaktfeltstevnet for min del. Det siste blir på Osen !

Link to comment
Share on other sites

sniper arne og jeg og bjørn kommer i morgen.Tar med fint vær og kuler og krutt.Det villsvinet blir det nok ettersøk på i morgen tror jeg hehe. Ser ut som ei fin løype som garantert vil skille.og det er vel meininga.Sniper arne skulle vinne i morgen sa han så da vet han hva han har og gjøre hehe.er ståene på første holdet i morgen vel,rådyr oppi berget

Link to comment
Share on other sites

sniper arne og jeg og bjørn kommer i morgen.Tar med fint vær og kuler og krutt.Det villsvinet blir det nok ettersøk på i morgen tror jeg hehe. Ser ut som ei fin løype som garantert vil skille.og det er vel meininga.Sniper arne skulle vinne i morgen sa han så da vet han hva han har og gjøre hehe.er ståene på første holdet i morgen vel,rådyr oppi berget

 

Pøh! Det har ikke jeg sakt :) Tar det jeg får jeg!

Link to comment
Share on other sites

Hadde mitt første jaktfelt stevne i dag på denne banen (synes banen var helt grei for min del). Jeg har mest drevet med hagleskyting men har fått interesse for rifleskyting nå de siste årene. Det gikk så som så på dette stevnet men endte opp med 129 poeng og er egentlig fornøyd med det, man må jo begynne ett sted :)

Det blir nok flere stevner for min del for det er jo moro også koster det ikke all verden heller :)

Link to comment
Share on other sites

Stevnet for min del ble en smule tragisk resultatmessig,men jeg må si at det kunne gått langt værre. Stang inn nesten hele veien. 5/4 på bukken er greit, hadde trodd det kanskje var 5/2. Gaupa derimot, den var ikke grei. 5/4, tredjeskuddet gikk av for meg noen cm før ringen. Ble litt forbanna, og skaut 5/5 på grisen. Det er jeg veldig fornøyd med, selv om det var veldig stang inn på ene skuddet. Selen hadde jeg kontroll på, men værre var det med hjorten. Korset danset rundt i treffområdet før førsteskuddet, PANG. 5/4 med en 3'er tror jeg. Hadde et håp om at den skulle gå inn men.

 

144 på meg idag.

Link to comment
Share on other sites

Jaggu ei stund siden det har godt så at skogen som i dag. Kom på første holdet da skalv beina og urolig i kroppen. Der rota jeg bort 6 poeng og da sier det seg selv at en kan bare glemme pokal. Har mest fortjent juling hehe.Men en so har imponert meg i dag er Marius holter 150p og fullt på skillefiguren det er respektabelt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er tydelig at det er forskjell på nivå og forventninger her. Når noen sier at det gikk tragisk resultatmessig og skyter 144 poeng, skjønner jeg at jeg har litt annet syn på hva som er bra. Når det er sagt så er det sikkert riktig for den som trener mye og vanligvis ligger helt i toppen. Jeg for min del trener ikke, og skyter kun i de konkuranser som jeg får tid til.

I dag vant jeg klasse Jeger B, med 139 poeng og er kjempefornøyd. :D Kort sagt en fantastisk dag.

Svein S

Link to comment
Share on other sites

139poeng i jeger b er bra det gratulerer. Ja sånn som i a som jeg skyter så er alt under 146 for dårlig.Di beste skyter 150 nesten uansett hvor vanskelig løypa er.felten i år synes jeg kansje er noe strengere en i fjord egentlig,Kan nok ikke gjøre det så mye vanskeligre nå, Da tror jeg vi plutselig får et rekruterings problem med tanke på jegere. Løypa på austmarka var helt grei men når konsentrasjonen ikke er der den burde, Da blir det for borte poeng,Skyting er noe mye utstyr men først og fremst så er det mellom øra det meste må virke perfekt :oops:

Link to comment
Share on other sites

Arti at Marius fikk det til ordentlig, for alt har ikke gått veien hans i år. Når det er sagt, mener jeg han er en av de beste ståendeskytterne jeg veit om, ihvertfall i D2! Noe stang ut har alle av og til, men for å ta ett eksempel: finaleskiva hans i nm (beveren) satt det fire skudd pent rundt 2-tallet.

Link to comment
Share on other sites

Ja han blir en hard kar fram over, Har vel arva litt etter senior der vel.Trond skyter og bra på stående syns jeg. Jeg har en tendens nå i vinter til og nappe i avtrekk,Og det tror jeg sitter på den mentale biten,på trening så skyter både sniper arne og jeg på lengre hold på samme figura som vi møter på stevner, Men når det er stevne så vil ikke alt gå så lett.Og dette er nok ikke så lett og få helt bort ser det ut til.Kan fylle til siste holdet men da skjer det som regel noe som ikke skal kunne skje, Selv med en helt grei fig-avstand.Kan hende forventningene er satt for høyt enda.Ser på resultatene så er det veldig opp og ned for min del dette året selv om det har vært ganske bra med trening og stevner.

:?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, skyting er mye mentalt. Jeg taper mange poeng på den mentale biten. Enkle hold som ikke skal være noe problem å fylle, mister jeg poeng på fordi jeg tar for lett på det. Vanskelige hold skjerper en seg mer på, og dermed blir resultatet deretter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...