Jump to content

Nikon D100


kjella

Recommended Posts

Har en Nikon D100 som jeg ønsker å selge for å kjøpe ett digitalt compackt camera og en ny kikkert til en av riflene mine.

Med D100 huset følger:

Nikon Quick Charger MH-18 og 2 stk. Li-Ion battery pack.

Obj. DX AF-S Nikkor 18-200mm 1:3,5-5,6 G ED.

Blitz. Nikon Speedlight SB-80 DX.

Hvis det hadde vært en rifle, ville jeg sagt den hadde gått ca. 500 runder.

 

Noen som har en ide hva jeg kan få for dette?

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Nikon D100 er ikke at det er ett dårlig kamera, men det begynner å bli gammeldags.. Sjekk litt rundt på finn.no, så ser du hva prisen bør ligge på.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok desverre du må beregne å spare en del utenom om du skal selge kameraet for å kjøpe deg nytt kamera og rifle!

Nikon D100 var et fantastisk kamera i sin tid, men det var da; utviklingen på digitale kameraer har gått rivende fort og D100 er en dinosaur som ligger lysår bak dagens kameraer.

 

Vet ikke hvor mye jeg ville gitt for kameraet i dag.... solgte min D100 for lenge siden og fikk ikke mange kronene for det da.

Tror du skal være glad om du får 2000 for det.

Link to comment
Share on other sites

Det er som det blir sagt her, kameraet er gammeldags og utdatert.

Kameraet er rett og slett ikke verdt noe og er mer som "få med på kjøpet" i fht. linsa.

Når det gjelder den så stiller det seg annerledes. Se og sjekk litt på Finn.no og Foto.no.

En gammel tommelfingerregel sier at ca.60% av ny pris er fornuftig dersom det som skal

selges er nogenlunde nytt/brukbart og aktuelt.

Ny 18-200 koster ca. 5 000 dvs. 60% = kr.3000. Jeg ville bydt fram hele pakken for 4K.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...