Jump to content

"top break"revolvere..


Hedmarkingen

Recommended Posts

Man får sterkere ramme av og lage hel. Top break er desuten unnødvedig komplisert, hvilket også gjør den mye dyrere og produsere! Nei, top break er så avleggs som det får blitt! + sikte løsningen er helt tragisk, man får ikke noe bra sikte løsning på denne konstruksjonen!!

Når S&W kom med sin model 10, det var en revelusjon, anno 1899, og siden har man egentilig ikke funnet en bedre løsning, på revolverens konstruksjon (roterende sylinder) .

Link to comment
Share on other sites

Hveem... (jeg gjettet du hadde startet denne tråden allerde når jeg så tittelen :shock: )

Du glemmer de britiske revolverene (webley osv, som alle er av top break konstruksjon)

De bel nå laget til ut på 40-50 tallet (tror jeg)

 

Personlig så har jeg stor sans for den konstruksjonen, drømmer o,m en webley mkVI tilpasset .45 ACP i moonclips! men det er for krøkkete i forhold til andre og mer solide løsninger. Mountain man har nok rett når det fort blir et spørsmål om utdatert konstruksjon og dyre produksjonrutiner.

Link to comment
Share on other sites

Hveem... (jeg gjettet du hadde startet denne tråden allerde når jeg så tittelen :shock: )

Du glemmer de britiske revolverene (webley osv, som alle er av top break konstruksjon)

De bel nå laget til ut på 40-50 tallet (tror jeg)

 

Personlig så har jeg stor sans for den konstruksjonen, drømmer o,m en webley mkVI tilpasset .45 ACP i moonclips! men det er for krøkkete i forhold til andre og mer solide løsninger. Mountain man har nok rett når det fort blir et spørsmål om utdatert konstruksjon og dyre produksjonrutiner.

 

Hveem ellers :P Nei jeg har ikke glemt av webley sine revolvere, men de produseres ikke mer så vidt det jeg vet om.

Det er en god del webley revolvere på foreksempel ebang.com, noen av de er ombgget så de tar 45 ACP. Jeg har hørt at webley revolvere ikke tåler 45 acp fabrikkammo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...