Jump to content

Kvilesteinens Zico


bjohell

Recommended Posts

Her Gs gutten i vår familie. En virkelig glad og aktiv ungdom på snart 11 mnd. Heter Kvilesteinens Zicoztxeec.jpg

2lkr3oh.jpg

dpk2tz.jpg

Hvalpebildet er fra dagen vi henten han hjem til oss. Da var han litt over 7 uker.

For tiden er vi på grunnkurs i regi av Gs klubben avd. Hordaland

Han tok tidlig stand på rugde i en alder av 6 mnd, så vi gleder oss til høst jakta.

Link to comment
Share on other sites

Ja tok feil ang premie på moren. Selvfølgelig 1uk på utstilling og ingen på jaktprøve. Har sett moren i aksjon. Alt er vel og bra bortsett fra at hun ikke reiser fugl p.g.a feil trening situasjoner hvor fugl har lettet. Ja Finnvolas zico har ganske mange avkom. Vet ikke antall men ahr oversteget 150 som er grensen ja. Så han har kost seg mye kan man si. Interessen for fugl er i hvertfall til stedet Zico jr her i hvertfall, så får jeg stå for den nødvendige dressuren fremover mot høsten. Blir due og rapphøns trening i sommer som blir arrangert i nærheten.

Link to comment
Share on other sites

bjohell skrev:

Alt er vel og bra bortsett fra at hun ikke reiser fugl p.g.a feil trening situasjoner hvor fugl har lettet

 

Samme gamle nidvisa i Gordonleiren. Hva er feil trening?

 

Det kan jeg gjerne fortelle. Det er bruk av el-halsbånd som er forbudt i Norge. Hvorfor pokker avler man på ei tispe som ikke reiser :?::?:

 

Skjønn det den som kan.

Link to comment
Share on other sites

Jaja,men det er tydligvis ikke arvelig, for zico reiser på rugder han har tatt stand for, så den trenden skal jeg prøve å fortsette med når jeg skal trene sitt i oppflukt med duer og rapphøns.

Hemligheten ligger vel i å ikke ta han for hardt i sine første møter med ryper, og heller se an hva som må trenes videre på etter noen jakt økter.

Tror ikke det trengs strøm for å skremme en hund fra å reise fugl. En real omgang med juling hvis hunden løper etter når rypene letter er nok til at de ofte slutter med å reise.

 

Jeg har tro på tolmodighet, en langline, og en kompis som tar seg av skytingen, mens jeg tar meg av hunden på de første jaktturene vil gjøre susen til å få en god reiser og en hund som setter seg når fuglen letter.

Link to comment
Share on other sites

bjohell skrev:
Alt er vel og bra bortsett fra at hun ikke reiser fugl p.g.a feil trening situasjoner hvor fugl har lettet

 

Samme gamle nidvisa i Gordonleiren. Hva er feil trening?

 

Det kan jeg gjerne fortelle. Det er bruk av el-halsbånd som er forbudt i Norge. Hvorfor pokker avler man på ei tispe som ikke reiser :?::?:

 

Skjønn det den som kan.

Selv om jeg er enig, du behøver vel ikke hver gang? Er vell ikke bikkjer det er brukt mer strøm på en strihår :roll:

Edit! Du farer rundt i cyberspace som du har verdens beste erfaring, så sparker du en unghundeier i skrittet :!:

Link to comment
Share on other sites

General Custer skrev:

så sparker du en unghundeier i skrittet

 

Jeg er helt enig Custer. Jeg var ufin mot bjohell, selv om innlegget mitt ikke var rettet mot han. Han er en av mange som ønsker seg en Gordonsetter, og vandrer ut i et marked som er styrt av penger og kynisme.

 

 

 

du behøver vel ikke hver gang

Dere må nok slite med meg med dette så lenge Gordon avlen er illojal mot valpekjøpere og eget forbund. I motsetning til alle Gordonfantastene som ønsker å feie dette under teppet, så tar jeg litt ansvar i cyberspace.

 

Nå skal ikke jeg gnåle mer om det i den fine tråden til bjohell. Jeg ønsker deg lykke til med Zico. :D

Link to comment
Share on other sites

De er lærevillig helt frem til første puberteten. Da ble tisper og fugler veldig i fokus for ungdommen, men det går over. Har fått trent mye bra de siste 2 mnd. Avstands sitten fungerer veldig bra etter 2 ukers trening. Har så smått begynt å trene inn sitt og innkalling med fløyte også, men er så ferskt at vi ennå er i stuen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...