Jump to content

Lite våpenskap, plass til 1-2 gevær og ammunisjon


oskar

Recommended Posts

Ifm med ny våpenlov så blir det påkrevd å ha våpenskap fra første våpen. I dag har jeg én hagle, thats it, og leiligheten min er fylt nok opp som den er. 45kvm er ikke så mye å boltre seg på og jeg ønsker ikke å ha våpenskapet stående på stuen heller. Eneste mulighet jeg har, slik jeg ser det, er å gå til innkjøp av et skap som jeg kan sette inn i en større skyvedørsgarderobe jeg har. I så fall må det være et svært lite skap.

 

Iom at det er en en ny lov med skap fra første våpen kan det virker som om markedet/tilbyderne ikke har produktene for dette (eller så er jeg dårlig til å lete). Det jeg søker er altså godkjent våpenskap med plass til 1-2 gevær pluss noe ammunisjon.

 

Videre står det jo i forslag til lovendringen at det holder å låse ned en vital del. Er fortsatt forskjeftet en vital del på Hagla? I så fall kan et lite "pistolskap" være redningen. I hvertfall helt til det blir vedtatt at forskjeftet ikke er en vital del på en hagle :D

 

Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo kjøpe deg et lite pistolskap.

Da kan du legge inn forskjeftet på haglen din og har god plass til evt sluttstykker hvis du kjøper deg ei rifle senere.

Det er nok at vital del er innlåst, våpenet kan du lagre hvor som helst i leiligheten din.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

XXL har et lite skap som rommer 2 lange våpen. Jeg kjøpte et slikt for noen år siden. Den gang betalte jeg 2600 kroner for det, og det koster vel litt under 3000 i dag . Veier nok, men ikke for mye. Hadde det i klesskapet mitt når jeg bodde på hybel.

 

Villmarksmessa som er nå er sikkert et fint sted å få tak i et skap for en grei penge. Vis ikke så har du jo XXL i nærheten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...