Jump to content

Sightron bedre enn Nightforce!


Tiguan

Recommended Posts

Ser på www.jaktfall.no at han har lagt ut en amerikansk test hvor Sightron tydelig slår Nightforce i en sammenligningstest.

 

Ligger også en svensk test der, hvor Sightron gjør det skarpt :!: .

 

Det virker spennende at sikter i denne prisklassen kan matche ”state of the art”

 

Noen her som har Serie III selv :?: , da jeg nå vurderer dette sterkt? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

En ting som ikke kan samenlignes er PRISEN, Har ikke sett testen men det høres ganske utrolig ut.Er vel ingen vits at jeg bestiller meg NF 12-42/56 da.

Har bra tro på nikon,har et par fra før og den er veldig klar og grei i klikka,Prisen er ikke som på NF heller.

Er greit at NF er solid,men jeg har ikke tenkt og dykke med den,eller slå ned gjerdestolper med kikkerten min.

:wink: Prisen på NF skulle og opp nå fikk jeg mld fra jaktfall,Da blir det vel enda større forskjell .

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg leste testen så var det ikke snakk om at den klart slo NF kikkerten(det var ikke en NXS). På enkelte punkter var den helt på høyde og i et eller to punkter så mente testeren at skarpheten/kontrasten en liten tanke (kanskje) bedre.

Tror nok at i en skikkelig test(ikke i en mini test som denne) så ville den havmnet et stykke bak NF'en. Det er ikke bare i en kort periode at en kvalitets kikkert skal fungere. Men om og om igjen, uansett kaliber og uansett klima den er utsatt for. der tror jeg mange kikkerter vil slite å måle seg med NF'en.

Men som jeg debaterte flittig på sluttstykke.com, så er det ikke alltid du har behov for en ekstrem kikkert. Og det er mange "billig" merker som fungerer mer en godt nok, om du ikke skal putte den på de mest krevende kaliber og utsette den for en del klima forandringer og skru å stille hver gang du skal skyte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...