Jump to content

blaser d99???


knutmstien

Recommended Posts

hei folkens :)

 

har vurdert en ny drilling grunnet at min antonio zoli ikke passet meg 100% i mine øyner,blant annet og få støtte av kolben når jeg skal skye med kikkert,(den er for lav)prøvde og lage meg en pen kolbekappe men de koliderer med siktet til hagla etc :cry:

så min nye ide er blaser D99 som skal bruker på småvilt opp til rådyr,siden jeg har bestilt en tikka t3 vermint cal 308w til storvilt vis skjansen tilbyr seg med vald,hade og planer om tikka t3'n til tiur jakt til neste høst7vinter:D

de jeg er mest giret på er storfugl jakt og rådyr,

så mitt major question : 22-250!! er de noe bra alternativ for rådyr jakt og hvordan er den på toppjakt på ca 200meter?

er lite kunskaps rik på denne kalibren og kunne trene noens mening om dette:D

spørsmål nummer 2 er om d99 kommer i links? de hadde vert ett stort pluss for meg da

 

 

takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Har en d99 selv, men personlig ville jeg ikke hatt 22-250, valgte selv 7x57R synes dette er en mer anvendelig patron. Hvis du absolutt skal ha 22 cal så hadde jeg heller gått for en 243 (hvis den leveres i det) til ditt bruk.

 

Når det gjelder toppjakt på 200 meter så mener jeg at det ikke er helt riktig verktøy, presisjonen er riktignok meget bra, men siktet man velger er som regel ett kompromiss med skyting på korte hold med hagle og noe lengre hold med rifleløpet, ta heller rifla med deg hvis du skal skyte på så lange hold.

 

Usikker på om den leveres i links men det står helt sikkert på hjemmesiden.

Link to comment
Share on other sites

I brytevåpen er det en fordel med kravepatron. Jeg har en 22-250 rifle, og den funker fin til rådyr den! Men det jeg har skutt av fugl med den i fulle ladninger blir vrengt polvott... Skal du ha finkalibret riflekaliber synes jeg su skulle se på enten 5.6x50R eller 5.6x52R (.22 Savage). Sistnevnte bruker noe ukurante kuler, men er formidabel på rådyr. Jeg har 6.5x57R i rifleløpet i min Merkel drilling, og synes det gir fin effekt både i fugl og rådyr. 7x57R er så allround som det går an å få det, og ville vært et lke naturlig valg for meg som 6.5x57R.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp anskaffet med en D99 i 22-250 , nettopp grunnet gode erfaringer med rifle i 22-250. Jeg har brukt 55gr Sierra Gameking blyspiss på fugl som feks gås med stort hell , denne er også meget god på vinden til 224 kule å være. Nå er jeg linksskytter selv , men det er helt unødvendig å kjøpe linkskolbe. Jeg fikk bare tatt bort kinnstykket så passer den meg supert.

 

Når det gjelder kikkert så kan du godt ha en stor kikkert på , fordi med Blasers avtagbare montage så får du ikke treffpunktsforandringer , slik at kikkerten kan du ha i et eget futtreale på siden av sekken. Det er også meget gode åpne sikter på Blaseren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...