Jump to content

Alternativ øremusling til Icom sikringsradio


ToreD

Recommended Posts

Har to stk Icom sikringsradioer med monofon som jeg bruker på jakt i tillegg til i skogen. Men nå er jeg lei av dårlige øremuslinger som henger utenpå øret og sprer lyd utover hele terrenget, og lurer på om det finnes alternativer a la det som politiet bruker eller evt noe som dette, http://www.surefire.com/RadioMobilePhoneCommSystems?

 

På Icom radioen brukes det "vanlig" enveis 3,5 jack plugg, mens det på earpro-utstyret ser ut som den er toveis/ stereo? Vil earpro kunne fungere på Icom?

 

Har sett på Icom orginalutstyr, og de har noe som ligner på earpro, men bare med plugg, uten bøyle for å holde den på plass i øret og da er jeg redd for at den lettere faller ut, samtidig som den plugger igjen øregangen enn earpro's modell

 

Takker for svar

 

Mvh

ToreD

Link to comment
Share on other sites

Ser på bildet av surefire sin øremusling at jackpluggen har to o-ringer, og derfor etter det jeg kan skjønne skal kunne levere stereo? ( på ett øre:-)?) På de muslingene jeg har som hører til radioene er det kun en o-ring. Hva er egentlig forskjellen på disse pluggene, og går de om hverandre?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...