Jump to content

Kort Blaser løb


Olsen71

Recommended Posts

Ja, presisjonen er bra uten demper. Bedre med demperen på, men bra. Et kortere løp blir stivere, og oftest bedre presisjon. Lavere hastighet, men bedre presisjon. Jeg skyter nesten ikke med det løpet uten demper, 47 cm er kort, og det blir mye smell nær øret uten demper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 47cm 6.5x55 løp til min r-93, og demper, med fantastisk presisjon.

 

undskyld jeg låner din tråd lidt olsen...

 

kan du holde storvildt kravet med så kort løb i 6,5x55 ?

 

jeg har selv blaser 6,5x55 som jeg godt ville have kortet løbet lidt på men jeg er bange for at miste for meget hastihed til at kunne overholde storvildt kravet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det vet jeg i grunnen ikke Billy. Andre har klart det, med 44 grains N-19 og 140 grains Game King kule. Mange som også klarer det med 156 grains kule. Jeg bruker 300 wsm eller 375 H&H løpet til min R93 om den skal være med på storviltjakt. Blir rådyrrifle med 6.5x55 løpet.

Link to comment
Share on other sites

Dette har vært diskutert en hel haug med ganger. I en tidligere tråd var det en som tok kontakt med direktoratet for naturforvaltning, og fikk beskjed om at han skal forholde seg til hastighetene som er publisert på pakken. Det er i grenselandet med korte løp i 6.5x55, men elgen merker ikke forskjell og det er ikke direktoratet heller opptatt av. I 30-06 kan jeg ikke tenke meg at du kommer ned i hastigheter som er tvilsomme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...