Jump to content

Plinkedag på kaia i Breivika i Ålesund


LongRange

Recommended Posts

Jeg og en luftskytterkompis hadde en nyydelig dag med sol og morro igår, utrolig hvor fort en 6-7 timer går når en har det gøy!

 

Det ble høyst uformell skyting og plinking, men vi måtte jo selvfølgelig ha litt "longrange" skyting!

 

Børsa er en AirArms S410 Xtra FAC med 16 grn Jsb Exact på ca 32 ft/lbs setting.

 

5-skudds samling på 65 meter, sittende med annlegg mot kne.

Dag65mx5.jpg

 

9-skudds samling på 90 meter.

90msamlingAA.jpg

 

6-skudds samling på nøyaktig 206 meter.

206mx6AA.jpg

 

 

Ellers gikk det i eggerøring, blikkbokser og tomflasker :)

destructionderby.jpg

 

 

Som aktiv skytter og jeger så er det morro å kunne kose seg med presise luftgevær som man ikke må på bana for å bruke, det er bare å rigge seg til

uten de store bekymringene for sikkerhet, rikosjetter og et helv%&es bråk som gjerne for naboen til å knaske extra valium eller i værste fall ringe onkel!! :D

 

Man blir aldri for gammel og særiøs til at det ikke går an å hygge seg med "leketøy" som jeg tipper de fleste her inne ser på luftgevær som ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja det var bra, særlig denne skyting på 206m.

 

Ellers ser jeg våren er kommet tidlig på nord-vestlandet der hønene hekker i "fuglefjell" uten noe form for rede, med ferdigstemplede egg :D

 

Syns luftgevær er moro, bra til trening selv om luftgevær ikke akkurat oppfører seg som kruttvåpen. Forholdsvis billig ammo, kan brukes inne med sikker bakgrunn hvis man ikke benytter seg av de kraftigste luftvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...