Jump to content

Ny hagle for Jegertrap og sikkert jakt også


slemmo

Recommended Posts

Var på Gardermoen og skøyt Trap forrige søndag, det var første gang jeg var på leirduebane og jeg ble naturlignok hekta med en gang, skøyt først noen skudd med min egen 870, det gikk så som så, så prøvde jeg en serie med Urikaen til faren min og skøyt 20 duer med den (det var vel ca. 5 mer enn med 870en.

Tilfeldigvis når jeg satt på jobb i dag trillet det inn en mail om at jobben synes jeg har fortjent en bonus på 20000,- for 2007, de logiske følgene av dette er jo at jeg må ha meg hagle (Det tar seg jo ikke ut med camofarget 870 på leirduebane må skjønne).

Bør jeg vurdere 686 Silver Pigeon istedenfor Urika når jeg vet at skyter godt med Urikaen?

Det som tiltaler meg med Urika er vekten, pistolgrepet, og at jeg kan justere stokken selv med shims...også er det jo morro med halvauto.

Fatter hadde en låseklemmesak på Urikaen som hindret at hylsene spratt avgårde, finnes dette til andre halvautoer? og er det andre halvautoer i samme prisklasse jeg bør vurdere isteden?

Link to comment
Share on other sites

686 Silver Pigeon er jo aldri et dårlig valg. Men jeg har sett i løpet av 25 år at halvauto'ne er veldig lette å treffe med, har selv prøvd noen ,og uten å hvite hvorfor, så treffer jeg også godt med de. Selv vil jeg nok heller ha en Benelli, da den ikke er gassdrevet, og visstnok skal være greiere og demontere for puss.Kanskje det blir en Montefeltro med kort pipe på meg i år... :)

Link to comment
Share on other sites

686 Silver Pigeon er jo aldri et dårlig valg. Men jeg har sett i løpet av 25 år at halvauto'ne er veldig lette å treffe med, har selv prøvd noen ,og uten å hvite hvorfor, så treffer jeg også godt med de. Selv vil jeg nok heller ha en Benelli, da den ikke er gassdrevet, og visstnok skal være greiere og demontere for puss.Kanskje det blir en Montefeltro med kort pipe på meg i år... :)

 

Benelli er selvsagt et alternativ, selv om de er noe dyrere, men det er helt avgjørende for meg om det finnes en sånn låsegreie å sette i utkastet, så jeg slipper hylser som spretter avgårde.

Siden jeg ikke vet hva det heter blir det litt vanskelig å google etter også.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hva du en kjøper så få den tilpasset, det er så viktig for å få glede av hagla og skytingen.

Jeg fikk en hagle som ble helt tilpasset meg og det er moro på lerduebanen med den og jaktmessig sitter den der med en gang jeg hiver opp klar til skudd.

Jakter bare skogsfugler og da må en være rask og har ikke tid til å justere etter at hagla er oppe.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...