Jump to content

Petit Basset Griffon Vendeen (gies bort)


chhaug

Recommended Posts

Har en Petit Basset Griffon Vendeen, hannhund, 5 år, som jeg vurderer å få omplassert. Dette av flere årsaker. Mest fordi han er en livlig hund som har masse energi som han må få utløp for, og det kan jeg ikke alltid gi han. Så skal han ha det livet han fortjener, så bør han være hos en aktiv famile/person som har tid til å ta han med på tur. Selv har jeg brukt han på elgjakt, noe som fungerer kjempefint. Losene er ikke for lange, og han kommer alltid tilbake til meg. Problemet under jakta med han, er at han ikke må slippes på "måfå". Han må ha ferske spor i nesen, ellers så jager han ka det måtte være. Hare, rev, katter osv. Flott familehund. Sosial. I motsetning til samboern min, så er det slik at jo seiner det blir før jeg er hjemme, jo mer glad og begeistert blir han når jeg kommer! Interesserte kan legge svar på denne tråden, eller sende en PM.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til, håper han får noen nye eiere han fortjener. Han må settes på ferske spor sier du? Er det elgspor du mener da? At en petit jager hare, rev og hva det må være er jo helt naturlig for rasen, og ikke noe galt i det. Bare bra om han går på annet enn elg, for dette er jo strengt tatt ikke en elghund! :wink: Hvordan er søket hans?

 

Jeg er ikke interessert i han, men det kunne jo vært interessant å høre litt mer om han, navn, hvilke linjer han er av, evt premieringer og slikt. Og gjerne et bilde!

 

Håper noen melder seg!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har du reg. nr til hunden?

 

En annen ting er at en Petit ikke er en elghund, men en drivende hund. Skal man bruke en Petit på elg så må det søkes Direktoratet for naturforvaltning om disp,men det har du sikkert siden du bruker han på elg. At en Petit jager rev, hare og katter er jo helt naturlig for han og det virker som at du har en hund med stor jaktlyst. Reg. nr er veldig greit, for da kan alle hente ut opplysninger om hunden på NKK,s dogweb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...