Jump to content

Steyr GB


Achmed på Brøta

Recommended Posts

Eg har ikkje prøvd Steyr GP, men har vunne eindel feltløyper med andre våpen:)

 

Når det gjeld kva våpen som er konkurransedyktig og ikkje er det bere å troppe opp på eit NM å sjå kva eliten skyt med.Akkurat samme svaret eg gir som når nybegynnarar har våte drømmar om Glock som feltpistol.

 

Det er ein grunn til at det er eindel våpen som går igjen på toppen av resultatlistene ( og Glock er ikkje ein av dei). Skyttarar testar mykje rart og etter ei stund blir våpena som ikkje er potensielle toppscorekandidatar fort gløymt. Det er vel ein ganske stor andel av dei betre feltskyttarane som nyttar eit ganske snevert utvalg av våpenkonstruksjonar som f.eks diverse versjonar av 1911 og cz 75 med alle mulige modifikasjonar og fabikat (STI, Sphinx, Tanfoglio osv), Neuhausen og Pardini.

 

Sjølv har eg vunne mange militærfeltløper med min 23 år gamle CZ 75 :)

 

 

 

Skal du vinne feltløpa, kjøp noko som er velprøvd :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Ikke for og være ekkel men er du sikker på at dette er det våpnet du vil ha.

Det finnes så mange bra pistoler som egner seg til feltskyting så hvorfor kjøpe

en midelmådig pistol.

Hvis du likte den er jeg sikker på at du også vil like Tangfoglio, STI, Pardini og mange

andre av de våpnene som brukes til felt i dag.

 

Som sakt GB er et morsomt våpen men et egnet feltvåpen det er det ikke, etter min mening.

 

Mvh.

NM149

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Ok, takker for tips :)

Fint å høre litt fra noen som har litteran meir peiling enn meg.

Skal se om jeg ikke får prøvd litt og kanskje sett litt resultater fra nevnte merker. Finner jeg en ganske grei førstegangspistol til en ganske grei pris i førsteomgang, så trur jeg detta skal bli en veldig artig hobby :mrgreen:

 

Du kan få et par tips av meg... Det er engang slik at ingen er like. Noen har store hender, noen har små, noen har lange og tynne fingrer, andre har korte og feite, etc. Og det er bare det fysiske.. Og så har man det smaksrelaterte. Noen liker mora, noen liker datteren og noen liker broren. Liker du "tjenestevåpen", er primært ute etter å ha det morro og begynner ikkje å grine når du kommer hjem fordi du ikkje kom først i din klasse, kjøp en CZ/Glock/Steyr/etc hvis du har lyst. Hvis du ser på presisjon som livsviktig (iallefall viktigere enn våpenets pålitelighet) og har god råd, kjøp en Pardini/STI/SVI/etc. hvis du har lyst til det. Men før du kjøper noe som helst, uansett kategori, prøv alt du kommer over. Tenk på balanse, vinkel, etc. Tenk på selve helheten og hvordan den passer til DEG. Gi faen i hva sidemannen/klubbens selvutnevte ekspert eller noen på nett sier (husker en episode på sluttstykket, der en fyr som anbafalte et bestemt våpen ble avslørt. Viste seg at han var en guttunge på 16 som aldri hadde tatt i en ekte pistol). Mulig de er kompetente og veit hva de snakker om, men hvor objektive er de, og det er jo uansett DU som skal ha våpenet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...