Jump to content

Erfaringer med Nikon Monarc 6-24x50 eller tilsvarende?


Stec

Recommended Posts

Den H...... Sinclairkatalogen kom i posten i går. Klarte å la den forbli "ulest" frem til i efta, men etter middag, i løpet av en strekk på sofaen, krøp den oppi fanget mitt. Lurt igjen..

 

Har funnet ut at jeg kunne hatt bruk for en ny kikkert på jaktfelt/bane-børsa. Er det noen som har erfaring med ovenfornevnte kikkert? Ser bla at DNR. averterer nevnte kikkert for 600 dollar. Andre alternativer i samme prisklasse vil være Bushnell 4200 6-24x40, Leupold VX2 ettellerannet, Burris Black Diamond som jeg vet har fått skryt av 338Rum. Flere? Prisklasse bør være 600$ +/-

 

Har pr. i dag Conqquest 4,5-14x44, hvilket jeg er KJEMPE fornøyd med, men den mangler litt forstørrelse, tror jeg..? Bruksområde er hovedsaklig jaktfeltskyting.

 

Hvor mye forstørring bruker dere jaktfelt-gubber og damer?

Link to comment
Share on other sites

jeg har en 6-24-50 nikon m med 1/8 dot,den er jeg veldig fornøyd med,synd dem ikke levere 8-32 med dot,da hadde jeg handla den tvert.har og en bushnell 8-32-40.grei kikkert men virke litt sårbar på øyeavstand på høy forstørring. derimot burrisen 8-32-50 min den fungere fint slik,bare litt problem der holda er under 35m. Da blir den uklar pga paralakse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...