Jump to content

kikkertsikte : Jägermeister 3-9x45


AmundS

Recommended Posts

Jeg har et kikkertsikte mrk. Seeadler , Nürnberg. mod "Jägermeister 3-9x45"

Noen som har noen peiling på hva det koster nytt? Noen som har dette siktet?

 

Jeg har ett!

Prisen nå vet jeg ikke, men det kostet vel ca. 4000,- når jeg kjøpte mitt for mange år siden.

Har faktisk vært relativt fonøyd med denne kikkerten i mange år, som jaktkikkert. Jeg synes optikken er bra, men mekanisk(justeringen) er ræva. Den er en "pain in the ass" å skyte inn, men når den er inne, så har jeg aldri opplevd at den har flyttet seg.

Jeg liker 45mm lysåpning, og denne kikkerten har jeg brukt mye til beverjakt. Jeg satt like lenge som gutta med Zeiss og Swaro...... :wink:

Men da var øya yngre også da.... :wink:

 

Tror det er Aaberg som er importør.

Link to comment
Share on other sites

Ok, det er jo et tysk sikte og de pleier jo å lage kvalitet.

Har akkurat handla meg en sako 75 finnlight 30-06, tenkte å sette denne kikkerten på .

Men lurer litt på om jeg skal innvestere i en schmidt & bender isteden, skal bli brukt til elg- og hjortejakt.

Hva ville du ha gjort . Prøvd å selge kikkerten for 2000kr ?

Link to comment
Share on other sites

Ok, det er jo et tysk sikte og de pleier jo å lage kvalitet.

Har akkurat handla meg en sako 75 finnlight 30-06, tenkte å sette denne kikkerten på .

Men lurer litt på om jeg skal innvestere i en schmidt & bender isteden, skal bli brukt til elg- og hjortejakt.

Hva ville du ha gjort . Prøvd å selge kikkerten for 2000kr ?

 

Hvis du er fortrolig med skruingen på denne kikkerten, så hadde ikke jeg gjort det. Optisk så tror jeg ikke S&B er så mye bedre. Kanskje mekanisk......

Nå snakker jeg om den JEG har altså, og jeg vet lite om hva Seedler har gjort i nyere tid.

Det kommer litt an på hvor mye du skal skru, sånn jeg ser det... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...