Jump to content

BUL M-5: sleiden "bunner".


Baldrick

Recommended Posts

Sorry, det har vært mye BUL mas på meg i det siste. ;-)

Har nå testkjørt M-5'en min med hjemmelada og fabrikkammo, og jeg opplever at sleiden bunner ut på hvert skudd.

Tror løsninga blir å sette i strammere rekylfjær. Noen som har en anbefaling? Regner med Wolff i x antall lbs.

Vurderer også å sette på fibersikte. Igjen - anbefalt leverandør?

(Hadde nettsida til Team BUL M-5 vært operativ, hadde jeg tatt dette der inne....)

Link to comment
Share on other sites

Tror orginalfjæra i M5'en er 16".

20" funker som fjell det, men du får jo en pistol som hopper og spretter veggimellom da.

 

"Gammeln" til Steinar Haugli, som har passert 100000 skudd for LENGE siden, og som han vant NM med i fjor, går med 12" fjær så det er neppe noe holbarhetsproblemer forbundet med det.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Jeg resonnerte meg frem til strammere rekylfjær pga "bunninga", eller rettere sagt: følelsen av at pistolen får mye juling.

Prata med Rino på Winge Våpen, der han forteller meg at presisjonsmessig er mer hensiktsmessig å sette i en -slakkere- rekylfjær for å redusere rekylvipp.

Mtp juling-faktoren vurderer jeg da å sette inn en buffer, som jeg vet endel Para-folk bruker.

 

Er i utgangspunktet fortsatt ikke helt fornøyd med slarken mellom sleide og ramme som "fulgte med", i tillegg til høyere fart på sleiden pga svakere fjær.

Men - det er forholdsvis betryggende at BUL har vunnet NM i Haugli's hender tidligere.

Skal legge inn en post på Triggerfreeze, og forhåpentligvis komme i dialog med BUL-ekspertene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...