Jump to content

Drømmen om en rifle!


Stalker

Recommended Posts

Dette er kanskje et relativt spesielt spørsmål, men jeg er faktisk litt seriøs! ;) Det har seg nemlig slik at i natt så sov jeg usedvanlig godt, men ikke bare det, jeg drømte også en svært så vakker drøm. Jeg drømte om en rifle. Problemet er at jeg ikke har peiling på hvilken rifle jeg drømte om, hva den heter, hvilket kaliber det var, eller noe annet. Så jeg trenger litt hjelp av alle dere våpenkyndige her inne til å identifisere min "drømmerifle". :lol: Skal prøve å beskrive så godt jeg kan:

 

Riflen var som følgende:

 

- Lett vekt.

- Laget av et sort materiale

- Sølv/blank farge på løp og andre metalldeler

- Noe som jeg tror kalles rettrekkermekanisme(?) (ikke som en vanlig boltrifle der du vipper bolten opp, drar bak og skyver frem, men sånn at du bare tar tak i bolten og drar den rett bak og skyver den frem igjen.

- Ingen ubehagelig rekyl, men jeg husker vagt at jeg skjøt en elg, så det må være lovlig på storvilt

- Flat kulebane (husker også at den nevnte elgen sto ganske langt borte, men at jeg visste det bare var å sikte inn og skyte rett på. :D

- Eksotisk :D Haha, husker også jeg drømte hvordan rifla mi skilte seg ganske mye ut og vekket oppmerksomhet i jaktlaget jeg var sammen med!

 

Haha! :D Vet ikke om denne rifla finnes, sannsynligvis ikke, men hvis den gjør, hva heter den? Evt. hva er det nærmeste jeg kommer. Føles som rene visjonen jeg hadde så ska definitivt kjøpe denne skyteren hvis den finnes! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Blaser r93 offroad var det første som slo meg

 

 

Tror ikke du er så langt unna sannheten nei. Til trådstarter, kikk på blaser og offroad'n du;)

Link to comment
Share on other sites

Jepp, bildet jeg la ut av Sauer 202 er feil. Var litt rask inne på en side. Villmarksbutikken har forresten lagt ut feil bilde :)

 

Men Sauer 202 Outback tror jeg er drømmerifla di. Løpet er flutet for lav vekt. Skal du skyte elg på lang avstand er vel kanskje 3006 det beste kalibervalget om du lader selv. Gjør du ikke det er nok 6.5x55 best.

Link to comment
Share on other sites

Takk alle sammen for svar! :D

 

Utrolig rart at jeg skulle drømme om en rettrekker da jeg aldri hverken har sett eller holdt i en!

 

Skal sjekke ut Sauer Outback og Blaser Offpiste, eller hva det var... Det dumme er at jeg ikke har

råd til noen av dem :D Men fytte for en nydelig rifle jeg drømte om! :D

 

 

Ooohps!

 

http://www.blaser.de/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2Fpics%2FR93_ger_OR_NS_01.jpg&width=1000&bodyTag=%3Cbody%20bgColor%3D%22%23ffffff%22%20style%3D%22margin%3A%200%200%200%200%22%3E&wrap=%3Ca%20href%3D%22javascript%3Aclose()%3B%22%3E%20|%20%3C%2Fa%3E&md5=4c69579e69a59acc47d0eb9942d520e0

 

lurer på om det kan være denne! :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...