Jump to content

Den store jaktbildetråden


sideligger

Recommended Posts

normal_170_kg__ole_k_2.JPG

 

Kan legge inn et bidrag her jeg og. Dette var en dag i elgjakta der vi var få personer på jakt og skulle prøve et lite fillejag, som vi ikke hadde prøvd før. Vi var 3 poster og jeg som skulle jage uten hund.

Da postene var på plass startet jeg å gå mellom en skogsvei og ei elv. Det var mange skuringer og spor i området som nok ikke var mer enn 300 meter i bredde, og avstanden til postene var ca 7-800 meter.

Jeg hadde ikke gått mer enn ca 150 meter da denne oksen og ei ungdyrskolle spratt opp ca 30 meter foran meg. De løp ca 100 meter fra meg da lokket jeg på de og de stoppet opp med rumpa til :? og da kunne jeg jo selvsagt ikke skyte!!

Men jeg prøvde å stille innpå med det resultatet at jeg skremte de, men da lokket jeg på de umiddelbart og de løp bare 20 nye meter før de stoppet igjen. Og da hadde også jeg forflyttet meg fra første posisjon og kommet innpå på ca 90-100 meter. Da gjør oksen en generaltabbe og snur seg med bredsiden til!!! 8)

Da var det bare å finne bogen og slippe skuddet som ble mitt første hjerteskudd på noe hjortevilt.... :D

Oksen gikk ca 10 meter før den bikket over på siden og tok sitt siste åndedrag!!

 

Å for en herlig følelse å vinne over elgen på elgen sin hjemmebane!!!

 

En okse på 170 kg, og okse kortet var begrenset til max 6 tagger totalt på geviret!! Så dette var en fin okse på dette kortet!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...