Jump to content

Hva skal til for å få et norskt våpenblad?


Titus

Recommended Posts

tror ikke et slikt blad er realiserbart i norge i dag. opplaget vil bli lite og prisen for høy. om da bladet blir preget av mye "repetisjon2 slik VJ var de siste par årene, så vil det ikke få mange som gidder betale mye for det.

 

var vel en grunn til at VJ forsvant?

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Vil nok som Høggern skriver bli et for lite opplag. Er nok en grunn til at de bladene som eksisterer i dag tar for seg alt fra "fugl til fisk" for å treffe et stort nok marked til at opplagene skal lønne seg.

 

Jeg tror at om et slikt prosjekt skulle realiseres måtte det baseres på distribusjon over Internet(digitalt) samt drevet av ildsjeler som ikke forventet så alt for mye avkastning. Et annet spørsmål er vel om diverse våpenforetninger hadde lånt ut våpen og relatert utstyr til et slikt (i starten ukjent) magasin. Spesielt nå som økonomien er nede.

 

Som potensiell kunde vil jeg si at jeg har svært strenge krav til hva jeg legger penger i av slike tjenester, noe jeg tror er ganske gjennomgående for de fleste. Kvaliteten måtte være svært høy og prisen fornuftig, ellers hadde jeg nøyet meg med gratis materiale(som det finnes mye bra av). Så har en dette med at digitale medier lett kan kopieres og deles videre, noe som garantert ville skade et magasin i denne størrelsen.

Link to comment
Share on other sites

må nesten bare sitere den 14 år gamle sønnen til en kompis som sa "hvorfor betale for noe du kan laste gratis ned på nett?"

 

det jeg mente med å komme med den påstanden er at for at et slik magasin skal kunne realiseres må man ha noe man ikke kan hente ned på nett. man må i tillegg ha noe man ikke finner ved å lete i bunken med gamle våpenjuornalen, våpentidningen osv. å det kan bli vanskelig å fylle et helt blad med slikt utgivelse etter utgivelse.

å spesielt om bladet koster endel kroner. da er det spesielt viktig at leseren ikke sitter med "dette har jeg lest før" følelsen....

(den får jeg ofte når jeg leser ting om våpen i JAKT, JEGER og VÅPENTIDNINGEN i dag.....)

Link to comment
Share on other sites

Internett har ødelagt mye for den gode journalistikken.

 

Det at du og jeg kan gjøre samme research på ti minutter ved pc'en som gamlegutta brukte måneder i Afrika på, gjør at det ikke er etterspørsel etter fagtidsskrifter (på papir).

 

Tok ikke lange tiden for meg her forleden og sette meg inn i alt er hvert å vite om giraffjakt i Tanzania. Og dette samtidig som at jeg lastet ned milioner av ladetabeller (Legal Torrents).

 

Men, det som ville ha solgt et slikt blad til meg er dybdeartikkler om enkelt våpen, med historie, utvikling, etc. Og generellt faktabasert info om utvikling og historikk alt relatert.

 

Ikke novellelignende artikkler om hvordan mannen med hvitt skjegg brotsjett opp kammeret til en allerede vellprøvd villkatt. (Det er kjedelig det)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...