Jump to content

utstyr til praktisk skyting, hva trengs?


Dexter

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
På pistolbelte er det borrelås, dvs ene delen har fiskekroker og den andre delen har løkker. Pass på at løkkene kommer på innerbelte og fiskekroker på ytterbelte (der hylster og magasiner henger fast). Ellers går du med armene limt fast eller rett ut til siden. CR-Speed er "riktig" belte etter mitt syn.
Hvilke belter er det så som er feil, altså omvendt av CR-Speed?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jepp, har akuratt byttet fra Fobus til CR Speed hylster.

 

Fobus sitter godt, men det krever litt mer kraft får å dra pistolen ut av hylsteret. Jeg har kuttet tiden på førsteskuddet fra 1.8 sek med Fobus hylster til ca 1.30 med CR speed.

Fobus hylsteret gir også relativt mye "hylsterslitasje" på våpenet. Glock17 pistolen har slitt finish pga Fobus hylsteret :roll:

Link to comment
Share on other sites

naturtalent :lol: (og ca 1000 skudd på akuratt den øvelsen i sommer)

Fobushylsteret ga meg snitt tid på 1.80, men lå stabilt på 1.60 når jeg var i god form. Da med A skudd på 10 meter.

 

Speed hylsteret tar jo bort mye av bevegelsene jeg måtte ta med Fobushylsteret. Med Fobuus måtte jeg dra armen inn til kroppen, nappe pistolen ut og så utover og opp.

Med pistolen mer ut og litt vinklet dras den i en jevn og halvsirkel bevegelse. Er ikke rask, bare tatt bort alle unødvendige bevegelser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...