Jump to content

kjennskap til 30 Reece??


Ole_Netland

Recommended Posts

kom i går over en patron ved nanv 30 Reece, eller, der var bilde av den og der sto 4 linjer om den i bladet Bulletin som utgis av SARA, dette er da en 38 spes hylse som er presset ned til å å ta kaliber 30 kuler, jeg og the kid måtte så klart teste dette om det gikk, og fikk så laget oss 2 dummier hver. dette burde da vel være en genial patron til sub ?

 

men noen som har hørt om denne før da? eller vet noe om den?

Link to comment
Share on other sites

Dette var intresant, 357max om til 300 Whisper? Jeg trodde 300 Whisper var på en mye mindre hylse i diameter, har jo en slik i samlingen min så må se på den om det kan se ut som det kan det gå med 357 max... Men det er jo genialt om det går å bruke 300 Whisper brotsj og diesett, og så bruke 357max hylser..

Link to comment
Share on other sites

her åpnet der seg plutselig en ny dør for meg, har lenge gått og hatt lyst på 300 Wisper i saueren, men pga at den må på 223 sluttstykke har jeg gått og håpet på at DFS skulle ta i bruk 223 slikt at jeg kunne få ei ustkutt pipe å bruke pga at låsingen ikke er lik på 6,5x55 m/fam.

 

men nå kan jeg jo lage denne 300 Whisper på en 357max hylse og da bruke ett 6,5x55 sluttstykke. blir riktig nok bare enkelskudd da, men samme det, enkelskudd bolt eller enkelskudd brekkrifle burde gå for ett fett det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...