Jump to content

Fylle ut løpskanal med beddemasse?


lipitor

Recommended Posts

Sitter med en godt brukt Mcmillen a5 kolbe. Forrige eier har tydeligvis hatt ei superfeit pipe i denne og samtidig kløna litt da han tok ut materiale fra sidene.

 

DSC_0886.jpg

 

Jeg skal ha en LTR inni denne og løpskanalen er mildt sagt romslig og skeiv.

Tanken er å rulle pipa inn i ett eller annet, fylle i beddemasse i løpskanalen og skru på plass. Kolben skal Duracoates.

 

Hva bør jeg surre rundt? Noe som slipper må til. Annet jeg bør tenke på?

Link to comment
Share on other sites

Du kan bruke tape. Hvilken type spiller ikke så stor rolle, men den bør ikke være "seig" og tykk Dvs. elektrotape. Vanlig brun pakketape fungerer godt.

Legg på tape i lengderettingen slik at du legger på alt i en omgang. Bruk godt med slippmiddel og bedd ivei.

Siden du ikke trenger 100% styrke, kan du godt tilsette microkuler for å drøye beddemassen. (bedrock settet har dette)

Deretter er det bare litt pussing, så er pipa frittflytende. IKKE legg på så mye tape at du "slipper" å pusse. Da blir du plaget med å få løs pipa.

Løsne på skruer etter 3-4 timer, (sjekk at beddemassen er hard) og prøv å løsne pipa. Ikke vent i 24 timer, dette er en meget stor flate du bedder, og du vil bli plaget med å få løs stålet. Et annet tips er å bruke en tynn oljefilm på pipa for tapingen. Da får du løs pipa om alt annet "driter seg"

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Tenkte å surre ett lag ullpapp rundt for å gi rom for så å bruke tykke plast av typen "under parkett". Tanken var å stifte alt over pipa for å slippe spor i beddemassa.

 

Den brune pakke tapen tipper jeg gir merker etter skjøten.

Hva med å smøre den tykkere plasten med noe slipp middel?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...