Jump to content

J.P.Sauer&Sohn.Suhl mod.175


larssen

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg med å anslå verdien på en J.P.Sauer&Sohn.Suhl mod. 175 kal 12 i god bruksstand.Jeg tror den er fra 30 årene,engelsk skjefte,lett og smekker ca.2,7 kg,bokslås.

Den er solgt ny av en jernvare/våpen butikk i Halden,det er inngravert på sikteskinnen "Haakon A.Bøen Halden".Er dette en vanlig modell ? Bilde av den ligger på finn.no ,kode 16211658.

 

Finn

Link to comment
Share on other sites

Det står noe jeg antar er serienr.317901, i låsen under pipene,det samme nr. står på pipene. Det står stemplet 836 på den ene pipa,på begge pipene står det;W , U, 13/1, 12, Nitro, Suhl, og noen symboltegn.På den ene pipelåsklakken står det 261 med en F eller en E over.

Alt dette er under forskjeftet. På oversiden av pipa på begge sider av sikteskinnen står det gravert "Krupp-Laufstahl".

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Vil først si at jeg er ingen expert så det er sagt, jeg har en stund fulgt med på gamle ss hagler for et evt innkjøp, og mitt kjøp er utført. Men jeg har aldri hørt om mod 175 el 174 som det står i din annon. på finn.no. Men det jeg har vært bort i er mod 147, kan du ha forvekslet/byttet om noen her??

I så fall ligger det en på nett til 8000 - 9000 kr.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel Sauers billigmodell dette;

 

I Widforss katalog från 1932 kostar en 310 AS 270 kronor. Jämfört med tyska kvalitetsvapen som Merkel 8 för 300 kronor och Sauer modell 14 för 350 kronor hävdar sig Husqvarna bra prismässigt.

Men det fanns billigare alternativ också. Av Sauers enklare modeller var modell 175 prissatt till 155 kronor.

 

http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=361503

Link to comment
Share on other sites

Takk for hjelpen, vanligvis er det lett å finne ut saker å ting på nettet,men denne modellen har jeg ikke fått noen treff på ved søking wold wide.Fant en nettside i Tyskland hvor tyske våpensamlere stilte seg til disp.vedr.spørsmål om våpen,så jeg la inn en forespørsel der, venter på svar.

Link to comment
Share on other sites

20ae32o.jpg Beklager, klarer dessverre bare å legge inn et bilde pr. innlegg(kløne med data). Her er hvertfall noen bilder av hagla, den må da være en modell som etterligner engelske fuglehagler, kolbefasong,vekt(2,7 kg),kort og hendig. De tyske ekspertene har jeg ennå ikke hørt noe fra.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...