Jump to content

sauer falke kal 16


chris3103

Recommended Posts

Hva førkrigs Sauer anngår, er modell, hva som finnes av gravyre en viktig faktor i forhold til pris.

Er det et standard boxlåsvåpen, og helt strøkent, vil jeg tro verdien ligger rundt 5000,- i beste fall.

Er det derimot et gravert eksemplar, kanskje også med sidelåser, kan det vere verdt mye mer.

Link to comment
Share on other sites

Kan nok væra einig i den påstanden der. Eg har riktignok ei 40 år gammel Aya, den har ikkje utvendige haner, men for å ha ei hagle som er fin og majestetisk, så hadde det blitt ei med utvendige haner ja. Prøvde å få tak i gamle hagla etter bestefaren min, men den viste det seg at ein onkel av meg, hadde fått bygd om, så den hadde ikkje sånt lenger.. Forbanna og... :)

Link to comment
Share on other sites

Dukker fra tid til annen opp noen slike på Tyske nettsider, men inntrykket er at de ligger ganske lavt i pris, typisk i området 150,- til 300,- Euro.....

 

Verdien er derfor vanskelig å anslå, siden den kan være verdt en del for en samler som vil ha akkurat den modellen til samlingen sin mens den kan ha en noe mer begrenset verdi som artig jaktvåpen....

 

Her hjemme antar jeg at 5000,- er max for en slik en, men jeg har ikke fulgt det Norske markedet for slike så nøye.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...