Jump to content

Brno fox mod 2 magasin


Parsonterrier

Recommended Posts

Kanskje den er lik magasinet til en gammel Krico.

Krico og Brno sammarbeidet i en del år om produksjon av rifle i kaliber .22 Hornet og .222 Remington.

Når er riflen din produsert, (står stemplet måned og år på kasse/pipe).

Kan du ta noen mål så skal jeg sjekke.

Jeg har en mengde av disse magasinene på jobben.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om det ikke bare er plasseringen på låsesporet som er forskjellen på Fox 2 og 527.

Jeg kjøpte en 527 det året dem kom og klarte kunststykket og rote bort magasinet. Bestilte da nytt fra Schou, og dette magasinet har en *slakke* som gjør at jeg kan trekke magasinet opp og ned ca 3 mm. Derfor jeg lurer på om jeg da fikk et Fox magasin.

I såfall skal det la seg gjøre og modifisere et 527 magsin til din Fox

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Her er et bilde av magasinet mitt (det som jeg har mistanke om kan være til en Fox men som fungerer i 527)

 

normal_DSC00331.JPG

 

Beklager dårlig kvalitet på bildet.

 

Jeg fant ikke det andre magasinet i farten. Men jeg har en mistanke om at låsesporert som vises midt på magasinet, er litt høyere enn på 527 magasinet, der for den slakken jeg opplever. Og om så er tilfelle så er det bare å dremle sporet litt på et 527 magasin så passer det i din Fox 2

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Kanskje den er lik magasinet til en gammel Krico.

Krico og Brno sammarbeidet i en del år om produksjon av rifle i kaliber .22 Hornet og .222 Remington.

Når er riflen din produsert, (står stemplet måned og år på kasse/pipe).

Kan du ta noen mål så skal jeg sjekke.

Jeg har en mengde av disse magasinene på jobben.

 

Det kan se ut som det står stemplet 888 eller kun 88 på venstre side av pipen i lag med et symbol.

serie nr: på rifla er 37903 så det er kanskje muligt den er fra 1988? Jeg har kjøpt den brukt, da jag knapt var fødd i 88 :D

 

Magasinet ser helt likt ut det som det er bilde av lenger oppe på siden. litt usikker på måla men skal prøve å få tatt noen mål når jeg finner målband...

Link to comment
Share on other sites

Her kommer bilde med mål på 222.rem magasinet.

 

magasin.bmp

 

Det er et slik jeg er på let etter.

Jeg har kjøpt meg et 223.rem magasin til cz527 og det var ikke bare litt lenger men ca 1 cm for langt.

 

Så det jeg er på let etter er et orginalt 222.rem magasin til brno mod fox2.

 

Jeg tok en tlf til schou våpen og dem mente bestemt at et cz527 222.rem magasin ikke ville passe i min rifle. så det jeg måtte prøve på mente dem var å skaffe et brukt eller hos noen som har et for mye liggende..

Link to comment
Share on other sites

Parsonterrier

 

Bildet du la inn med målene er etter det jeg forstår et Fox Magasin?

 

Kontrolerte målene du oppga med mitt magasin, og dem stemmer med det magasinet jeg tok bilde av.

Dette magasinet passer i min 527, så da passer 527 magasinet i en Fox 2.

Har ikke 527 magasinet tilgjengelig nå, men tror at forskjellen er at låsesporet på 527 magasinet sitter 2-3 mm lengre ned i forhold til leppene på magasinet du har avbildet med målene. Og da burde det være en smal sak og tilpasse.

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...