Jump to content

Problemer med våpensøknad?


Guest fredrf3110

Recommended Posts

Guest fredrf3110
:) Du trenger ikke utdype våpenbetegnelse, serienummer, selger... Du finner nok info om dette i en annen tråd her.

Det står: Dog skal ved søknad om halvautomatisk hagle/rifle/karabin/maskinpistol/pumpehagle alltid oppgis fabrikkmerke, pipelengde og nøyaktig modellbetegnelse.

Link to comment
Share on other sites

Guest fredrf3110

Vil helst være på den sikre siden. Gidder ikke kaste 800 kr rett ut av vinduet.

 

Så må jeg skrive Ruger 10/22 Target stainless laminat eller Ruger 10/22?

Link to comment
Share on other sites

:) Du kaster ikke 800,- ut av vinduet... Du får en BEHANDLING av søknaden din for de pengene, og er det noe de mangler, får du beskjed om dette. Hvis du er i tvil om HVA du skal fylle ut, så følg rådet i anbefalt tråd og ta med søknaden til forhandler. Eller politiet.. Begge parter er flinke med å hjelpe! (Siden du ikke vil bruke hjelp herfra mener jeg..)
Link to comment
Share on other sites

Guest fredrf3110

ok, takk for svar :D

 

Men jeg vil gjerne ha svar på mitt andre spørsmål. Hvis jeg setter børsa på min fars navn, kan jeg da overføre våpenet til mitt navn når jeg blir 16 år?

Link to comment
Share on other sites

:) Det variere fra kammer til kammer hva de mener er nødvendig av informasjon, men du får nok ikke avslag. Det kan dog hende at du etter et par uker får en henvendelse om å oppgi tillegsinformasjon... Men normalt går vel våpenkontoret igjennom søknaden ved levering, og påpeker eventuelle mangler! (Det gjør de her iallefall...)
Link to comment
Share on other sites

Guest fredrf3110
Ja det må du.

 

Men ta en telefon til ditt lokale politikammer i morgen (lørdag er det vel stengt, så mandag er vel første mulighet!) og spør etter våpenkontoret, still dette spørsmålet til rett person, der får du garantert svar på dette spørsmålet.

Mvh

Jan

Tusen takk for svar :D kjøper våpenskap http://www.becotrading.no/article.asp?w=49010220og kikkert http://www.becotrading.no/shop.asp?p=42242931&imgGallery=2&imgActive= til salongen i morgen. :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...