Jump to content

skude jaktfelt


pettern

Recommended Posts

Har nå vært på skude i dag sniper arne og jeg. Skytinga gikk bra til vi kom på tiuren, Den er ikke så vanskelig egentlig sittene på 60 m

hadde helt greie skudd,skrudde 30 ganger forstørring og så skudda mine i inner ringen.venter på anvisning og er selfølgelig sikker på treffa mine.da anviser dem 3-2 følgelig tap av 2 verdifulle poeng.dette skjer og med sniper arne. Vi protestere på anvisning begge to når vi begge ser hulla i skivene etter som vi skyter.men noe protest blir ikke tatt til følge.

skyter så videre i løypa og går bra uten tap av poeng til jeg skyter på bever ståene. Her tapte jeg seiern i fjørd så jeg skjerpa meg fult.skrur og for holdet. Skyter serien og er sikker på skudda mine.anvisning 2-2 , 5 poeng bort følgelig så DRIT JEG I RESTEN AV LØYPE. Dette synes jeg var veldig rart, etter tiuren vurderte vi og bryte resten av skytinga . JEG VIL IKKE STÅ FRAM SOM ER SURVE KOPP. Men dette er ikke bra, Jeg hadde sett fram mot dette stevne. men en kam

n jo byne og lure på om det er meininga at en skal ha mulighet til og vinne. Eller så syns jeg løypa og skude er topp.

Så dette med protest etter anvisning ser jeg på med tvil, Dette skulle vært gjort likt som pistol skyting, da hadde skivene blitt tatt inn for tolking av jurien. Så dette resultatet ble dritt. på hjorten vet jeg at jeg hadde 2 skudd på kanten,og på siste holdet ble det og så som så. Men dette var jeg klar over og dermed ingen protest. Er ikke morro og protestere bare for og ha gjort det. TAKK DETTE MÅTTE JEG BARE FÅ UT.OG ER DET NOEN SOM TAR SEG NÆR AV DETTE SÅ KANSJE DET ER NOE I ANTAGELSENE VÅRE.

Link to comment
Share on other sites

Synd hvis du mistet poeng ukorrekt..Hadde 2 skudd på tiuren som på 20x så ut som var på streken,men fikk 3/1..Ergelig,men burde jo hatt dem inne med god margin :oops: På beveren mente de du hadde bommet på hele skiva da eller ? Har jo vært flinke til og bruke tolk på skude...I Ådal så bruker vi den skrevne regel at tvilen skal alltid komme skytteren til gode. Fikk 130 poeng idag,så er ikke helt fornøyd,men helt greit :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja på bevern så dro jeg ut et skudd i fjor.så i år så var det full skjerpings.skulle skru 4 knepp etter tabelen min.skrudde 3 knepp for og ha litt ekstra og gå på,når jeg har lett for og ligge litt lavft i figuren erfaringssmessig. Da skjønte jeg ikke helt hva som hadde skjedd når dem anviste bom.jeg etter serien så sa jeg til sniper arne skråsikkert at skudda satt. Dette er noe en kjenner med en gang skudde har godt. på hjorten var jeg nok mer gi faan,der hadde jeg dratt 2 av skudda ut til høyre og det stemte med antagelsa når det ble anvist. samme holdningen hadde jeg på siste.kjente igund at det var bare 1 skudd som satt. Og jaggu stemte det. Vet det er ikke NM dette ,men rett skal være rett er min meining.Har tenkt meg til skude neste år(hvis jeg er velkommen etter dette innlegget) men en blir litt heit i toppen når en satser på topp 3 plassering.

Så jeg vil ikke dømme alle standplasser likt. Standplasseleder på nr en var veldig ryddig,tolka et skudd på skiva til sniper arna inn.hadde jeg ville tolka det så hadde det godt ut. Men han brukte 8mm tolk etter boka og der var det ikke noe tull. SLIKT STÅR DET RESPEKT AV.

Link to comment
Share on other sites

Synes jo dette var harmelig jeg også og er 100% sikkert på at jeg ble dømt bort på tiuren. Hadde skuddet sittet 10 cm til høyre i skiva som anviserene mente, så hadde jeg merket det selv. :) Men ikke noe å gjøre ved siden protesten ikke ble tatt til følge. Man kan jo lure på hva slags vits det er i å protestere da anviserne kan påviske ett skudd i skiva, som i mitt tilfelle helt sikkert var et annet skudd som ikke var klistret, da jeg så 3 innertreff i kikkerten min :) Må si det virker meget påfallende at pettern og jeg får påvist yttertreff på den samme standplassen og får anvist en yttertreffet på samme plass i skiva da vi begge er sikre på å ha levert en perfekt serie, men nok om det....

 

Vi i samme slengen gi ros til mannskapet på standplass 1 som brukte tolken og fjærnet all eventuell tvil helt uoppfordret. Ryddighet og rettferdighet ift. regelværket er noe jeg setter stor pris på da jeg ikke er interessert i å surve/protestere til meg poeng jeg ikke skal ha! Skaut også ett skudd ut i yttersona på beveren, og det viste jeg med en gang selv, så her fikk jeg det jeg fortjente, og det er greit!

 

Synes det også var positivt med stikkprøver av avtrekk, og avtrekket mitt er nå justert så det skal henge med god margin uansett snøkav :D

 

Bortsett fra å bli bortdømt, et fint stevne med mange fine hold til tross for til tider forholdsvis frisk sno.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser i reglemanget til boj under anvisning punkt 5. Så skal skyttern ha mulighet til og se skiva ved protest før klistring. DETTE BURDE VEL VÆRT GJORT I DAG SÅ ALL TVIL HADDE VÆRT RYDDA AV VEGEN, Dette skal standplass leder være klar over? Som sagt stevne er skutt for min del, Men heretter vil jeg ikke godta slik tolking uten og ha sett skiva nærmere.

Da er det vel bare og se fram mot neste stevne.

Link to comment
Share on other sites

Ser i reglemanget til boj under anvisning punkt 5. Så skal skyttern ha mulighet til og se skiva ved protest før klistring. DETTE BURDE VEL VÆRT GJORT I DAG SÅ ALL TVIL HADDE VÆRT RYDDA AV VEGEN, Dette skal standplass leder være klar over? Som sagt stevne er skutt for min del, Men heretter vil jeg ikke godta slik tolking uten og ha sett skiva nærmere.

Da er det vel bare og se fram mot neste stevne.

 

Hei.

Her har du missforstått litt.Anvisning :Se skiva før klistring gjelder kun på hold nr 1,slik som vi gjorde på grevlingen idag.

Ved protester er anviserne suverene etter selvsagt og ha brukt tolken. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner at det går ann å bli litt sur av sånnt gutter. Jeg har opplevd det selv, men ikke der. Når jeg var/er standplassleder på jaktfelt så gir jeg beskjed om at;"er dere i tvil, døm INN!"

Jeg har altid likt stevnene på Skude, helt fra de hadde det innerst i Lomsdalen, men i dag var det "busstin't" vær. :wink:

 

Get over it, boys, og gå på!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke enig med det der.Hvordan skulle det ha gått ,hvis 450 skyttere skulle ha sett sin skive på alle 10 hold.Da hadde det ikke hvert nok med en helg :?::?: .

Uansett kjipt og miste poengene slik,men jeg håper du kommer til Ådal jff sitt stevne neste helg,ser du har meldt deg på :D

Ps! vi skal ha tiur og bever vi også,så får du ta revansje da :D:D

Link to comment
Share on other sites

Anviserne hadde jeg ingen problemer med, men akkurat i dag var ikke brøytemannskapene høyt oppe på min favorittliste.

Uten å dobbeltsjekke hadde jeg latt meg fortelle at kjøretiden fra Drammen til Jaktfeltstevnet på Skude var ca. 1,5 time. Det stemmer sikkert også det, med tørre veier og blodtrimmet sykkel. :roll: I dag tok det 2,5 timer og skytetiden min kom nærmere og nærmere... Da kunne jeg godt ha tenkt meg å ha sluppet det øverste snødekket på veien, så jeg kunne ha sladdet enda litt fortere langs Randsfjorden. :wink:

 

Men, både stresset villaeier, Volvo og vov-vov holdt seg på veien og rakk jaktfelten i tide til å skyte som en tulling. :mrgreen: De to første holdene gikk dessverre med til regulær innskyting og kostet meg ti poeng. Hadde jeg ikke gavmildt gitt fra meg ti poeng til på resten av løypen så hadde jeg kanskje sutret litt over manglende innskytningsmuligheter. :?

 

For meg som er vant med 6 hold så er 10 hold en grei avveksling. Honør til arrangørene for trivelig stevne med god atmosfære tross snøføyke, og for enkelte litt utradisjonelle hold. Artig med en rekke langhold, og også lange sittende hold. :D

 

I morgen er det nytt stevne og nye muligheter for å skyte seg vekk, før jeg avslutter min lille Østlandsturne og setter kursen hjem til Bergen.

 

Jeg kan forøvrig utstede trafikkvarsel for veifarende i Numedalen i morgen; Se opp for svart SU-registrert Volvo med lett slitte piggdekk, som ofte bruker mer enn sin tilmålte andel av veien. Vis ekstra aktsomhet ved dårlige skyteresultater. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke enig med det der.Hvordan skulle det ha gått ,hvis 450 skyttere skulle ha sett sin skive på alle 10 hold.Da hadde det ikke hvert nok med en helg :?::?: .

 

Skjønner poenget ditt. De fikser dette greit på feltpistol. Da gjøres det på følgende måte. Hvis protest ikke tas til følge etter protest på annvisning, så sendes skiva tilbake til sekretariatet der skiva tolkes av en oppnevnt jury bestående av flere skyttere med dommerkurs, fra flere uanvngige/upartiske klubber/foreninger. Dette gjøres mot et protestgebyr på 200 kr. Jeg skal ikke kritisere nåværende reglemang, men dette er en måte å løse slike problemer på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...