Jump to content

Western hylster


Ghillie

Recommended Posts

Sitter å lager mitt andre western hylster. Første forsøk ble så der, men har trua på det neste. Jeg vil tro det er flere her som lager tingene sine selv. For øyeblikket lurer jeg på åssen jeg kan få farger i læret (ikke vanlig narvsverte). Kunne tenkt meg å legge farger i graveringen. Tror det kunne blitt kult.

Gøy hvis det flere som holder på med dette som har lyst til å legge ut bilder. Har prøvd å gjøre det så billig som mulig så jeg har kjøpt veldig lite verktøy for preging. Preger med bla hjulet på en lighter, noscapin pilleboks lokk og alt jeg finner i leiligheten :D .

Men som nevnt hadde det vært ålreit hvis noen vet hvordan man farget læret med noe som sitter og ikke sprekker opp.

Link to comment
Share on other sites

Hei du elendige kjøper av nærmest ulovlig korte børser :o

Hva mener du med at narvsværten sprekker???

Det er jo farge som trenger inn i læret og farger i dybden. Å fette læret godt med lærfett er også viktig, og om du vil kan du bruke lærherder også.

 

Egentlig så tror jeg problemer ditt ligger i læret du bruker...

Jeg har masse lærstash og remedier om du trenger no til låns, blir forhåpentligvis lærverksted på landet også, når en får kommet seg dit. Har noe prima hylsterlær også.

 

Anbafelaer skinnlåvens lærbol (som jeg ikke husker hva heter) og et besøk innom butikken La luna i hovedstaden. Marco som jobber der er meget kunnskapsrik om lær og lærarbeide.

 

(ps, det det er månedsskytong på tåsen torsdag, stikke innom?)

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke helt sånn jeg mente det. Narvsverten sprekker ikke opp. Det jeg tenkte på var en farge som man kan bruke til detaljer. Da blir narvsverte vanskelig å bruke, men jeg fant svaret hos Jørn Jensen lærhandel i Lillestrøm. De har en masse kunnskap og utstyr. Vanvittig bra butikk med bra folk. De har desverre jobbet overtid hver gang vi har vært der ute, men vi har da handlet :D

Driver du med dette også Hassel? Må se

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...