Jump to content

Kongsberg 6,5*55


killerb

Recommended Posts

Etter en bortgang i familine til samboeren min fant vi et Kongsbergvåpen.

det ble kjøpt i 1964 og på våpenkortet står det våpen nummer 800. det er ørner og hakekors over hele låsekassa. helstokk og ser ellers ut som en av de gode gamle HV Mauserene.

det står W8A84.

dete er også et kikkertsikte med 1 kraftig sterk på halve midten og en tynn sterk på toppen av denne. Bislay Deluxe 2,5*20 Nitrogenfylt og nummer 34839, med Wevers sideemontasje 1".

 

Har neon peilig på om det er noen verdi i dette våpenet? den gjenværende enken ønskr å selge våpenet raskest mulig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis våpenet er kjøpt i 1964 og har s.n. 800 er det ikke noe våpen i en ren KV serie.

Hvis det eventuelt er en M/64 som bakolt alle sine gamle merkinger og det originale S.N.

Endel av disse hadde sidemontert kikkert men KV har aldri levert helstokk rifler på våpen etter krigen med unntak av de HV mauserne som ble produsert i 50 åra.

Link to comment
Share on other sites

ser ut som en orginal kikkertmontasje, men sakl være ærlig å si at det er litt rust i kammert. Og hvordan jeg får ut sluttstykke har jeg enda ikke forstått, så pipen har jeg ikke fått sett gjennom. det kan hende den blir blobbert og hengt på veggen til eget bruk/pynt. er ganske stilig våpen da, og kikkertsikte er noe for seg selv..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...