Jump to content

Slikkestein


Norma Elite

Recommended Posts

Hei. :wink:

 

Jeg har tenk å sette ut noen slikkesteiner. Hvor høyt må steinene "monteres" viss man vill ha dem til rådyrene?

 

Når pleier dere å sette ut slikkesteinene, er det for seint å sette de ut nå?

 

For sent???

 

Tenker du på årets rådyrjakt så vil jeg heller kalle det usedvanelig tidlig :wink: Du skal kanskje fotografere?

Link to comment
Share on other sites

Hei på terenget mitt henger vi di opp ca 1,7 det er helt fint har masse dyr både elg å rådyr, og vi har også opservert hjort i år, og vi har 7 stener, anbefaler å sette di i nærheten av litt vann og at det er litt skjul for dyra, det er i allefal min erfaring

Link to comment
Share on other sites

jeg setter ut slikketeiner tidligst i april - mai. Bør i hvertfall vente til det er god tilgang på vann.

 

Setter også slikkesteinene høyere enn at dyra kan slikke rett på steinen. På denne måten varer de lengre. Setter de også utelukkende på lauvtrær og jeg skreller stammen i tillegg til å lage hakk som saltet kan samle seg i.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg har også saltstein i terrenget mitt. Den har kun stått ute fra juli 2011, så det tar nok et år eller to før det er stor pågang. En på naboterrenget har vanvittig med fart på sin og han har hatt saltstein i 3 år nå. Utrolig effektivt, og gøy å ha viltkamera på for å få oversikt over bestanden.

 

Hadde vært gøy å prøve noen med eplesmak også, ser for meg at dette er godsaker for rådyra!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...