Jump to content

Ultimate rifle til kråke-gås-revejakt


Ripp 90

Recommended Posts

hei eg har tenkt og kjøpe ny rifle som eg i hovedsak skl bruke til jakt på kråke, gås og rev.. har tenkt og montere på lyddemper då folk rundt om her ikkje er så veldig glad i smell fra ein rifle/hagle.. noen som har noen tips om rimelig rifle av kvalitet og rett kaliber til denne type jakt som eg nevner :D takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Har du sett på 223.rem? Burde fungere fint om du velger rette kuler tid de forskjellige viltarter!

Har selv rifle i dette kalibret og er veldig fornøyd. Tilgangen på forskjellig ammo er god og det koster ikke skjorta :)

 

Hadde tidligere en CZ 527 i dette kalibret, det er en rimelig, lett og presis rifle (min var hvertfall det).

Så om du tar i bertakning begrensningene til kalibret burde det være en fin kombo!

 

Om du derimot skal sende avgårde de tyngste kulene i kalibret (over 60grains) må du nok ha et våpen med annen stigning på rillene i løpet feks 1-9 eller 1-8.

CZen har 1-12 om jeg ikke husker feil og fungerte med opp til 60 grains kuler, men jeg brukte 50-55ggr på både fugl og rev uten problemer...

Link to comment
Share on other sites

menne d er litt dyrt for meg akkurat no :oops: har bare jobb som ekstra hjelp og er ik ferdig på skule enno.. dermed blir d lite jobbing og så klarte eg og kresje bilen min og for ik så lenge siden så som sagt må eg vente litt med dette kjøpet :D menne rifle blir d til neste jaktsesong :twisted: har sett litt på denne howaen ser ut som ein grei rifle d...... ik så alt for dyr heller hadde d ik vert for atte bilen røyk i eit tre :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...