Jump to content

Tubbs Altitude Military - Erfaringer/synspunkter?


jeger83

Recommended Posts

Jeg har et par sånne og er fornøyd.

Om du veier mere enn 85kg, skal ha på sekk osv. bør du ikke kjøpe mindre enn 36"

Har hørt om en som brakk stålet som bindingen svinger rundt pga. rust, eller: kombinasjonen av matrialvalg og dårligt vedlikehold om du vil.

Ser at XXL selger en rimeligere utgave Tubbs venture 36" til 1699kr

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har nå brukt disse trugene (ny mod.) nesten en uke i strekk flere timer hver dag. Kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd. Forholdene var slik at uten truger ville man ikke kunne bevege seg i terrenget. Med truger sank jeg ca 30 cm ned i ren puddersnø, det var så snørike forhold at man måtte gi tapt selv med brede ski. Det var grådig tungt å gå, men trugene holdt!! Raske å ta av og på, satt som et skudd, og utrolig slitesterke. Mitt eneste ankepunkt er at når en går så treffer den ene trugen den andre i det man løfter foten frem, og dette skraper plasten fra ramma og lager etter hvert et lite hakk. Dette hadde ingen praktisk betydning, men jeg lurer på hva som skjer om man går lenge nok, om det evt. oppstår et problem. Det eneste jeg gikk og irriterte meg over var at av og til kom det diverse knirke/pipelyder fra trugene, men de kom og gikk, og kunne raskt fikses hvis det hadde vært nødvendig. Disse trugene holdt meg, sekken og hagla. 90 + 20 + 3 = 113kg. Utrolig god bæreevne, og for jaktfolk og andre som fort kan komme opp i litt vekt samt vil ha best mulig bæreevne, ville jeg absolutt anbefale å kjøpe en truge som er 36", ikke noe mindre. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...