Jump to content

Jaktfeltstevne Åsane 1. februar


Grimm

Recommended Posts

Vi i Åsane JFF inviterer til jaktfeltstevne i Jonahola på Gaupås søndag 1. februar. Påmelding kl. 10-12.

Jeg regner med at løypen blir den samme som for 2 uker siden. Avstander og innertreff er temmelig likt årets NM-løype, men vi bruker andre blinker.

Metrologene spår lettskyet pent vær, flau vind og rundt 0 grader, så det ser ut til at det kan bli riktig trivelig.

(Ulempen er at da må jeg finne noe annet enn været å skylde på... :wink: )

 

For øvrig inngår alle jaktfeltstevner i fylket i en egen cup som du kan lese mer om på Hordalands hjemmesider under "Terminliste/resultat".

 

Vel møtt til stevne. :D

Link to comment
Share on other sites

Da var stevnet vel avviklet og resultatene er lagt ut på våre hjemmesider. :)

Jeg har også oppdatert Hordaland Jaktfeltcup.

 

I tillegg minner jeg på at Åsane JFF vil slå i hjel ventetiden til neste stevne (Kismul 1. mars), med uformell jaktfeltmoro søndag den 15. februar. Dette har jeg skrevet litt om HER. Ny reminder om dette vil bli lagt ut på våre og fylkeslagets sider litt senere i uken.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men erfaringsmessig har det vært svært få skyttere som reiser fra Bergenskanten til Karmøy for jaktfelt. Jeg har bla. vært der et par ganger selv, men det er som regel bare en eller to av oss.

Dersom det skulle vise seg å være flere som har planer om Karmøy kan vi vurdere å utsette en uke i Åsane til 22. februar.

Link to comment
Share on other sites

Den 22. er det jo jegertrapp også, skal ikke du være med der da? :)

 

Ikke flytt noe stevne for min del. Var mer ment som en generell betraktning på begrepet "ventetid", jeg synes nemlig at det går ganske i ett fremmover nå :) (Kanskje spesielt om man har planer om å få med seg et DFS feltstevne eller to også)

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Det du kan gjøre mens du venter på neste stevne er å gå inn på jaktskyting.no.

Under "Klasseføring" finner du "Registrere nye skyttere". Ved hjelp av medlemsnummeret ditt i NJFF, som står på medlemskortet, kan du registrere deg som jaktskytter og skrive ut et klasseføringskort for 2009. For neste år vil du da få tilsendt plastkort med klasseføring automatisk, sammen med terminlisten.

Når du registrerer deg må du ha tatt stilling til om du skal skyte i jegerklasse (våpen max 4,5 kg med kikkert og tomt magasin) eller i sporterklasse (fritt utstyr og bekledning). Avhengig av hva du velger havner du enten i klasse JC eller klasse B.

Håper vi ser deg på Kismul 1. mars. :D

 

Forøvrig fikk vi inn en liten sak om stevnet på BT-lokal. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...