Jump to content

Problemer med revevarsler


storjegeren

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg en revevarsler i julegave til meg selv, men jeg får den ikke til å virke skikkelig.

Varsleren står ca 6m fra åten på 1-1,5m over bakken, og motakeren står ca 60-70m unna.

Her om dagen var det noen skjærer nede på åta så da regnet jeg med at sensoren skulle reagere, men ingen ting skjedde. Så da hentet jeg dreveren min og sendte den ned på åten for å se om den gjorde noe utslag på den. Ingen ting skjedde :(

Det er fire små brytere inne i sensoren, på 1 og 2 kan du sette hva slage tid du vil den skal reagere på, Jeg mener jeg bare har 1 på og 2 står av.

 

Er det noen som har noe tips? Reagere deres på f.eks skjærer?

Link to comment
Share on other sites

Tror sensoren din er for langt unna. når jeg flyttet sensoren min 1,5m unna åte reagerte den på Lavskrika. Nå er sensoren ca 4m unna åta og den reagerer ikke på Lavskrika eller skjæra. Ta med motakeren ut og test den inntill sensoren eller omvendt, så du er sikker på den funker iallefall.

Link to comment
Share on other sites

har min 5 meter +- unna åta. 1-1,5 meter over bakken. Den vinkler litt ned mot åta.

Når jeg testa den med hundene reagerte den i god tid før de kom på åta. Altså lengre enn 5 meter unna sensoren.

Den reagerer ikke på kråke nøtteskrike osv. Men det synes jeg er bare greit. Slipper at den piper hele tia da :)

Alarmen gikk 6 ganger i natt :o

Men reven holdt seg i bakkant av åta, og der er snøen borte :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...