Jump to content

sierra 100 grains hollow point


andreasli

Recommended Posts

er de med stor hullspiss ja tror jeg :) skinnet er ikke så nøye, men blir nok heller så jeg bruker 308 med oryx. ser ut til og funke fint det.

men får se, lader sikkert opp et parti med sierra kulene.

får ikke noe for skinnet men er jo morro at det er igjen noe i det hele tatt og :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje so mykje erfaring med kulene på vilt, men har testa eindel presisjon i 260 rem og

6,5x55 med meget bra resultat. Testa ekspansjon i våte aviser og konkluderte med at desse kulene trenger høg hastighet for å "eksplodere". Hadde ei meget presis ladning som gav 870 m/sek i min 260 rem, men i denne hastigheiten fungerte kulene omtrent som "vanlig" blyspiss.

Link to comment
Share on other sites

vet jeg sa skinnet ikke var så nøye, men begynner etterhvert og gå bort ifra disse kulene. er jo tross alt morro at det er igjen noe av reven i det hele tatt.

blir nok så jeg bruker 308'en med oryx. skjøt en rev med den igår og inngangshullet var ikke større enn en cm, og utgangshullet var noe større. 10 cm i diameter tenker jeg. syntes ikke dette var så ille. skjøt en rev tidligere også med 6,5*55 og oryx kuler, da var det nesten bare for og bakparten som var igjen.

så 308 med oryx tror jeg er noe greier med reven enn 6,5*55 med oryx.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...