Jump to content

BINDENE PÅMELDING - 500M LANGHOLDSTEVNE. NUMEDAL.


jofla

Recommended Posts

Hvor mange skudd må det regnes med på stevnet? Foruten de 3x10...

Mulig jeg har for få hylser :oops::oops:

Ellers må jeg bruke 6.5`n...

:wink: Det er vel litt avhengig av hvor "triggerhappy" du er :lol:

Men jeg vil vel tro at har du ca. 20 skudd i tillegg så dekker det innskyting på 500m, 5 prøve skudd før 1. serie på lørdag, og tilsvarende prøveskudd før 1. serie på søndag.

Men til orientering så henger det stålgonger oppe på 500m, og på disse kan du skyte "testskudd" under den tellende serien. (for å teste endring av vind etc.) Skytetid pr. serie er 12 min.

Link to comment
Share on other sites

INFO Langhold 500m

 

Ja vel, folkens - nå er det ikke mange dagene før vi sees oppe i Numedal.

I den forbindelse så tror jeg det kan være greit å innformere litt om hvilke regler og sikkerhetsforskrifter som gjelder ved et stevne som avvikles i NBSF`s regi og som deltagerne må følge.

Det er jo noen av dere som ikke har deltatt på et slikt arrangement – og for å slippe missforståelser og at uheldige situasjoner oppstår – vil jeg anbefale at dere setter dere inn i gjeldene regler.

Da blir det så mye lettere for alle – både deltagere og stevnearrangør.

Se link under til NBSF`s hjemmeside:

http://www.benchrest.no/index.php?view= ... t&Itemid=5

 

Nå er det tekniske regelverket for 500m Fri-klasse i benkeskytterforbundet formet veldig fleksibelt.

Men noen begrensninger er også satt her.

Her som i andre skytterorganisasjoner så finnes det forskrifter og regler ved avvikling av skytterarrangementer, og i benkeskytterforbundet er sikkerhet høyt prioritert.

Brudd og overtredelse av de regler som gjelder kan medføre at skytter blir bortvist fra standplass, og i verste fall bli diskvalifisert. Det er standplassleder og ansvarlig stevneleder sammen med en oppnevnt jury som er den suverene i alle forhold som eventuelt vil kunne oppstå.

OBS: Noe som jeg vil påpeke spesielt her er krav til at sluttstykke skal være tatt ut ved all handtering av våpenet – både på og utenfor standplass. Sluttstykke skal kun settes på plass etter standplassleders kommando.

 

Merk. Også retningslinjer ved bruk av halvautomatiske rifler ang. kammerflagg.

På halvatumatiske rifler skal sluttstykke være i bakre stilling, og magasinet være tatt ut.

 

 

I dag skriver vi onsdag, og noen av dere har vel så smått begynt å lade ”grom-ammoen” til helga – samt begynt planleggingen for hva slags utstyr som det er behov for.

I den sammenheng setter jeg opp i lita ”huskeliste” sett fra mitt behov – så får den enkelte vurdere selv.

 

 

Veien vil også bli skiltet fra Norefjord Camping opp til skytebanen.

HUSKELISTE.

· Våpen, masse ammunisjon og pussesaker etter eget behov.

· Blyant og notisbok. Viktig.

· Spottescope.. Jo flere kikkerter jo bedre. Noen av oss har kikkerter, men vil ikke kunne gi spottehjelp for alle.

· Dere må belage dere på å hjelpe hverandre med spotting under test og treningsskytingen på lørdag. Under tellende serier må skytteren klare seg selv.

· Gode liggeunderlag, varmt tøy, votter, Jervenduk, etc. Det er KALDT å ligge i ro på frossen mark.

· Noe for å dekke til våpen og ammo om det kommer nedbør.

· Viktig. Noe fast underlag for To-foten for dere som bruker det på liggende skytestilling. Det er bare snøunderlag på standplassen..

· Vindflagg (for de som måtte ha det)

· Stol/Campingstol

 

For de som ligger på campingplassen.

Sengeklær/sovepose.

· Toalettsaker.

· Div. panne/kjeler for matlaging.

· Spisebestikk, kopp og tallerken.

· Tilstrekkelig med mat. Det er hotell på Rødberg for de som måtte ønske å kjøre de 14 km for å kjøpe middag, der er det også et bra gatekjøkken på bensinstasjon, samt div. butikker.

· Det er også bensinstasjon ved campingplassen. Om de har noe ”gatekjøkken-opplegg der vet jeg ikke.

· Kaffe og mineralvann etc. vil være å få kjøpt oppe på gården ved skytebanen. Der vil det også bli muligheter for å komme inn og varme seg om det blir behov.

· Der er det også toalett fasiliteter. Dette vil bli merket.

Vi starte skytingen begge dager. kl 09:00 .

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja den værmeldinga så ikke tosken ut :D

Vi starter opp fredags morgen og har bestilt sol og fint føre retning sør.

Sotskuffa er gjort klar og klar til opplasting i morgen , skjønt det blir en ørliten tur på banen for og kontrollere ettertrekk på låskasseskruene(ble noe annerledes?) :shock::shock:

Vår vaktmester på banen våkner tidlig i morgen :lol:

Vi har med oss en pakke skiver (ca 100)hvis noen ønsker og handle noen, pris 10 Nok pr stk :wink:

Ser fram til sosialt lag på campingen med masse diskusjoner og påstander.

 

hilsen

kvarten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...