Jump to content

Kjøpe ny 9mm


Sondreaasen

Recommended Posts

Hei, jeg skal kjøpe ny 9mm og eier fra før av en HK P30L jeg liker godt. Jeg står mellom å kjøpe HK SFP9, Walther PDP, Glock 17 eller Steyr L9A2.

 

Jeg tenker det er mest logisk å kjøpe SFP9 for da får jeg en P30 med bedre avtrekk til konkurranse. I tillegg kan man vel bruke magasinene om hverandre som er fint. Ellers synes jeg det er «kjedelig» å kjøpe en pistol som er så lik den jeg har. Hva ville dere gjort?

 

Steyr L9A2 har jeg mest lyst på siden den ser veldig annerledes ut, men er håpløst å kjøpe magasiner og hylster så dette utgår nok.

Link to comment
Share on other sites

Om du liker P30L, så er nok SFP9 eller Walther PDP det smarteste valget med tanke på moderne funksjoner, hva du er vant til, tilgjengelighet på hylster, og ettermarked.

Personlig har jeg en Glock 17 som min mest brukte 9mm som jeg foretrekker, men det er smak og behag.

Steyren er noe du kan kjøpe om du vil ha  noe rart noe til bruk i felt, eller bare fordi den er rar. Har enda til gode å se noen faktisk skyte den på stevner.

Link to comment
Share on other sites

Glock 17 (Glock P80) er uten tvil den pistolen jeg har skutt mest gjennom livet fra 1990 og frem til i dag.

Vil driste meg til å påstå at jeg skyter den ganske så bra. Må poengtere at jeg bruker den til militær, NROF og DSSN skyting på den type blinker og skyting som brukes der.

Til NSF skyting ville jeg aldri giddet å bruke den. Der bruker jeg Sig Sauer P210.

 

De siste 2-3 årene har jeg til NROF og DSSN skyting gradvis begynt å bevege meg over mot CZ P10F av den enkle grunn at den er mye greiere å putte på rødpunkt sikte enn standard Glock 17 (da tenker jeg ikke på MOS utgaver, men den vanlige varianten jeg har) siden rødpunkt klasser nå er blitt mer vanlige.

 

Overgangen har vært litt tøff. Jeg er ikke helt der enda at jeg skyter den like bra som Glocken. Noen kompiser har lånt CZ P10F'en litt og mener den er bedre enn Glocken.
Det jeg "sliter" mest med foreløpig er  avtrekket på P10F'en som er enda lenger enn på Glocken. Hvertfall på mine våpen.

Men det kommer nok med mer trening.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...