Jump to content

Alaska jaktdress - erfaringer


Anders1976

Recommended Posts

Hei! Har akkurat begynt med jakt og ser på en god jaktdress. Ser på ulike merker i en lav til moderat prisklasse. Alaska bukse og jakke selges til en hyggelig kampanjepris og outlet hos Widforss. Lager de tøy av god kvalitet eller bør jeg legge penger i noe annet? 

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett Alaska som jag är nöjd med. Enda nackdelen är att det är dåligt på att stå emot väta men de nyare modellerna ska vara bättre på det har jag hört. Jag köpte mitt för 5 år sen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ei dyr berghans jaktbukse, og en billig alaska jakke. Brukt jakka masse, denner fortsatt vanntett og god. Har ingenting å utsette på den. Overraskende god for pengene. Hadde med glede kjøpt en sånn igjen.  Eneste tipset mitt sånn generelt er at det er fint å ta en bukse som er ørlite stor, og bruke buksesele. Stramme små bukser og belte er virkelig ikke digg på jakt mener nå jeg. Kjøp størrelsen du tror du skal ha, samt en ekstra og returner de som ikke passer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har brukt en Alaska jaktdress i fem sesonger nå, veldig fornøyd. Den tåler en liten regnskur, lange dager med mye regn blir det litt vått - men jeg har ingen illusjoner om at noen jaktdress både kan puste og være noenlunde komfortable, samt helt regntette. God komfort, greie løsninger med lommer, bukseseler, muligheter for stramming over jaktstøver, etc. Jeg mener at Alaska jaktdresser gir mye verdi for pengene.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har og ein jaktdress eg kjøpte ein del sesonger siden. Den er som nevnt over ikkje det rette å bruke i plask regn, men då blir du som regel blaut uansett.

Vist det er vått ute og eg skal gå i kratt/høyt gress, bruker eg gamasjer, for ellers går vannet rett igjennom buksen.

Utenom dette så er det ein god jaktdress for pengene, og eg ville kjøpt ein igjen.

Dei er dog små i størrelse! Eg måtte sende mine tilbake for bytte, måtte gå opp to størrelse hos dei i forhold til kva eg normalt bruker. Men kan være dei har rettet opp i dette nå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...