Jump to content

Homogen kule fra Hornady


LeivVidar

Recommended Posts

Hele poenget er vel at kula ikke er av kobber, men av tombakk (som fx. Norma bruker til mantel), det skal gi vesentlig mindre mantelavleiring enn fx. Barnes sine kuler som er av rent kobber og er vesentlig "seigere".

Har ventet på denne kula i ca. 3måneder nå og nylig er den kommet inn på sidene til MidwayUSA, og merket som kommer snart på lager.

Første homogene kula som skal kunne bruke standard ladedata, men den prøvde jo Barnes seg med i starten også!

Link to comment
Share on other sites

Hele poenget er vel at kula ikke er av kobber, men av tombakk (som fx. Norma bruker til mantel), det skal gi vesentlig mindre mantelavleiring enn fx. Barnes sine kuler som er av rent kobber og er vesentlig "seigere".

 

Uttrykte meg litt feil, var ikke kopperkule jeg mente, men homogen kule.. skal endre trådtittel :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei.

 

Det er ikke Hornady GMX, meeen har testet Nosler sin versjon, nemlig E-tip /150grains. Har bare fått skutt den litt, da kikkerten streika og mye annet takket for seg (helsa)... Men det jeg har sett av denne kula(e-tip) så tror jeg dette blir miin storviltkule. Den gir meget god presisjon i mitt våpen så langt og restvekten er det ingenting å si på nesten full pupp igjen av kula. Skøt denne på 100 m mot en ganskje tjukk trestokk (jada, vet det er røffe forhold for kula, men måtte bare sjekke hvordan kula taklet det. Nå skal det sies at det var en ganske snill ladning, rundt 2450 fps, men helt fantastik for en fin sopp som kom ut av stokken etterpå! Akkurat som på reklamen. ;) Så kan anbefale denne til alle som går å venter på GMX'en. E-tip er dessuten en homogen kule den også og ikke av kobber. Denne er hardere enn f.eks. Barnes sine, og gir ikke noe mer avleiringer i løpet mitt enn de andre kulene jeg bruker.

 

Beklager dersom dette ble litt OT.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...