Jump to content

Ammo 17 hmr


Jakterlivet

Recommended Posts

Ser at man til eksempel får tak i Hornady Varmint Express Ammunition 17 Hornady Magnum Rimfire (HMR) 20 Grain XTP Jacketed Hollow Point på midway usa. Men finner ingenting i norske sortiment. Noen som vet hvor man kan få tak i ? er ute etter ei kule med litt mer punch for å øke noe avstand til for eks rev! Per dags dato holder jeg med under 100 meter med cci 17 grains v-max, noe som ofte kan bli noe for kort avstand på lokkejakt. håper noen kloke hoder kan gi en pekepinn?Og enda bedre hvis noen vet om en v-max patron med tyngre kule enn 17 grain.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant også denne ammon i butikken jeg handler denslags.

Kommenterte at jeg syns det så ut som gamepoint. Men ble fortalt at gamepoint'n sannsynligvis holdt litt bedre sammen,men har ikke fått testa i feks. vanndunk. Hmm kanskje et prosjekt i disse feriedager.

Link to comment
Share on other sites

Har fått testa 20grs.hornady xtp,20grs.cci gamepoint og 17grs.cci v-max på 40m idag. Sako Quad 43cm løp. Sako 22 demper.Ble litt overrasket faktisk. Gamepoint gjorde mer skade på dunken(4l spylevæske) enn xtp syns jeg.xtp dunken revnet i sveisen på kanna,mens gamepoint revnet på siden.Syns også at det var litt mer trøkk i gp. V-max var mer som forventet liten revne,ingen utgang og fullstendig ekspandert.

V-max hadde også mindre inngangshull.

25fizop.jpg

Dunkene er skutt i samme rekkefølge som beskrevet over. Alle skudd i bunnen av dunkene.

314w0mv.jpg

17grs.v-max i full utfoldelse.

" target="_blank" target="_blank

:P:D

Link to comment
Share on other sites

Spennende lesning sakomann. Mon tru om man sku prøvd gamepoint på reven i vinter? ekspanderer jo garantert den også. Kan jeg spørre hvor du fikk tak i 20 grain xtp? som nevnt i tråden finner jeg ikke denne noe sted foruten i Usa. Og hva med utgang på 20 grains gamepointen fra cci? stort hull?

Link to comment
Share on other sites

Har skutt noen rev med gamepoint, bytta til vmax i vinter og ble meget positivt overrasket. Hadde lengre fluktstrekke med gp.alt fra 6 til 20m. 30-40m hold rett i maskineriet ga knall og fall med vmax. Presiserer at jeg ikke har skutt rev på lengre hold enn 40m.med dette. Du så linken? :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Nå så jeg video! Uten tvil av bildet at v-max kanna får rikelig med trykkvirkning. Skaut 16 rev her i vinter på 65 meter med v-max fra cci. Lengste flukt omlag 25 meter. Men hr enda ikk truffet bogblad. Noe jeg er litt skeptisk på. Men i hode og bak bogblad har effekten vært optimal. Uten tvil. Men heller ikk skutt rev på lengre hold enn dette. Flott at du tok deg tida til test Sakomann:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...