Jump to content

Carl Gustav 3000/ Sauer 200?


pejo

Recommended Posts

Trenger info fra forumets vise herrer!

Kan noen forklare meg hva som er forskjellen på CG 3000 og Sauer 200 disse to kassene, eller er de like som enkelte hevder. Hvilken CG er lik hvilken Sauer?

 

Like i den grad at løp kan brukes om hverandre? :?

 

CG 3000 selges jo billig..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

CG 3000 er samme våpen som Sauer 90, og må ikke forveksles med Sauer 200/202. Mener det er CG 4000 som er samme våpen som Sauer 200/202, men er ikke helt sikker.

 

CG 3000/Sauer 90 er ikke noe dårlig våpen, da. Sikring på kolbehalsen, rettmatet treskuddsmagasin, fløyelsmyk boltgange og generelt god kvalitet, etter min mening. CG 3000/Sauer 90 har ikke pipeskiftesystem.

Link to comment
Share on other sites

Carl Gustaf 3000 er omtrent lik som Sauer 80 / 90 i standardutgave. Tror mesteparten av riflene er laget i Tyskland (løpene i Sverige?), og sammensatt i Sverige. Lux-utgavene av CG 3000 er ferdigstil i Tyskland og eksportert til Sverige. CG 3000 har mulighet for pipeskift. CG 4000 er samme som Sauer 200, forgjengeren til dagens Sauer 202. Sauer ble også solgt under navnet Colt i USA. De tidligere utgaver av CG (1900 og 2000) er produsert i Sverige, førstnevnte i samarbeid med Husquarna. Se noe mer her: http://www.huntershouse.dk/kat408-Rifle ... er-80.html

 

Jeg har en Sauer mod. 3000 lux drilling som også er stemplet Carl Gustaf. Disse er også fullt ut laget i Eckernförde V-Tyskland, men eksportert til og solgt i Sverige / Skandinavia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...